Szlak Burke-Gilman przechodzi tuż pod trójkątem Montlake landbridge. (Autor: Stephen Fesler)
Ta runda notatek Transpo dotyka mieszanki historii tranzytowych, w tym:
We wtorek ORCA ogłosiła nowy program ochrony podróży, w którym zawodnicy mogą w ograniczonym zakresie przekroczyć saldo e-torebki. Celem jest upewnienie się, że zawodnicy nie zostaną pozostawieni na pastwę losu podczas podróży i nie będą mieli ważnej ceny za przejazdy. Program pozwoli jeźdźcom podróżować z ujemnym saldem do – $2.75. Na przykład, typowy jeździec podróżujący ze stacji Northgate do stacji Angle Lake Na linku zapłaciłby 3,50 USD za całą podróż, ale mógł mieć saldo początkowe w wysokości 0,75 USD w e-torebce ORCA, a resztę zapłacić, korzystając z pełnej ochrony podróży w wysokości-2,75 USD. Jeźdźcy będą musieli przeładować swoje karty orki, aby wykonać dodatkowe wycieczki. Początkowo, Orca będzie pozwalać zawodników do posiadania ujemnego salda do – $10.00, ale to się zmieni we wrześniu, kiedy limit pójdzie do – $2.75.
Mapa rozbudowy BRT Pierce ’ a Transita pokazuje potencjalne korytarze. (Kredyt: Pierce Transit)
29 czerwca Pierce Transit podzielił się szczegółami na temat wczesnych wyników przyszłej rozbudowy Stream bus rapid transit (BRT). Cztery potencjalne korytarze są obecnie oceniane pod kątem wykorzystania BRT w nadchodzących dziesięcioleciach. Pierwsza linia BRT ma zostać uruchomiona w 2027 r. wzdłuż korytarza SR 7, co oznacza, że pięć linii może zostać uruchomionych do 2040 r.
Według raportu Pierce ’ a Transita, korytarz A ma najwyższy potencjał ze wszystkich korytarzy ekspansji, mimo że nie jest to najdłuższy potencjalny korytarz. W ocenie zaproponowano kilka różnych alternatyw dla korytarzy, w następujący sposób:
Wyniki oceny uwzględniają powiązania, zrównoważony rozwój, wzrost i inne czynniki, aby określić najlepsze alternatywy. Z każdego korytarza alternatywy B2, A, C i D1 — po uszeregowaniu w kolejności — osiągnęły najlepsze wyniki na podstawie ważonych wskaźników. Jednak w kontekście zaskakujące jest, że alternatywy A i D1 przewyższały alternatywy A1 i D2, które służyłyby stacji Lakewood Sounder. To połączenie wydaje się stosunkowo krytyczne dla przyszłości. Ponadto odcinek S 19th Street na korytarzu a może szybko stać się zbędny do przedłużenia T Link planowanego gdzieś między 2039 a 2041 na tej samej ulicy, ale być może mogłoby to zachęcić Sound Transit do przesunięcia linii tramwajowej do 6th Avenue, która jest korytarzem o porównywalnej gęstości.
Druga linia BRT zostanie uruchomiona w 2023 lub 2024 roku. Sprawozdanie końcowe z oceny, które ma zostać sporządzone do końca roku, powinno pomóc w ustaleniu, jaki korytarz przechodzi do rozwoju projektu.
Od poniedziałku, 11 lipca, rozpocznie się pierwsza fala prac konserwacyjnych „Future Ready” firmy Sound Transit. Prace będą koncentrować się na wymianie płytek i zaprawy peronowej przez okres dwóch tygodni na stacji Columbia City, która potrwa do 24 lipca. Druga tura prac na stacji zaplanowana jest od 19 sierpnia do 1 września.
W trakcie prac Sound Transit będzie obsługiwał zredukowaną linię Link 1, A pociągi będą kursować między stacjami Northgate i Angle Lake co 20 minut, a pociągi będą kursować dodatkowo między stacjami Northgate i Stadium, tak że łączna częstotliwość będzie co 10 minut między tymi dwoma ostatnimi stacjami. Usługa dodatkowa będzie działać codziennie od 6:00 do 22:00, co oznacza, że poza tymi godzinami będą obowiązywać 20-minutowe częstotliwości.
Przed redukcją usług i pracami konserwacyjnymi firma Sound Transit przesłała zaplanowane dane do usług planowania podróży. Google Maps już od środy pokazuje tymczasowe harmonogramy. Przez cały rok firma Sound Transit zaplanowała kolejne prace konserwacyjne.
Sprawdziliśmy, jak niektóre z największych agencji tranzytowych Puget Sound radzą sobie w obsadzaniu operatorów tranzytowych w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Liczby nadal pokazują, że agencje mają trudności z utrzymaniem operatorów i zwiększeniem całkowitego zatrudnienia, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania normalnej obsługi.
King County Metro jest budżetowana na pracowników do 2,723 operatorów to (około 2,100 Pełny etat i 600 w niepełnym wymiarze godzin), ale liczba operatorów nadal slide w ciągu ostatnich kilku miesięcy z 2,593 operatorów w maju do 2,567 operatorów na początku lipca. Agencja poinformowała jednak, że 23 pełnoetatowych operatorów kończy dziś studia, a kolejne 36 pełnoetatowych operatorów ma ukończyć 5 sierpnia. Do połowy września zaplanowano siedem kolejnych partii zajęć dla operatorów w niepełnym wymiarze godzin, z których każda ma około 15 stażystów.
Miesiąc | Pełny Etat | Niepełny Etat | Razem |
Maj | 2,034 | 559 | 2,593 |
Czerwiec | 2,004 | 568 | 2,572 |
Lipiec | 1,982 | 585 | 2,567 |
Pierce Transit podnosi poziom personelu operatora. Na początku miesiąca wynosił on 430 operatorów w pełnym wymiarze czasu pracy i 438 operatorów w tym w niepełnym wymiarze czasu pracy. Agencja ma budżet na 515 pracowników, a osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze godzin są ważne, aby zaspokoić specjalne potrzeby usługowe i pokryć koszty dla osób zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin. Pierce Transit ukończył 18 operatorów w połowie czerwca i ma kolejną klasę 19 stażystów, które mają ukończyć w połowie sierpnia. Kolejne zajęcia rozpoczynają się 25 lipca.
Miesiąc | Pełny Etat | Niepełny Etat | Razem |
Maj | 430 | 0 | 430 |
Czerwiec | 423* | 0 | 423* |
Lipiec | 430 | 8 | 438 |
* Siedmiu stażystów stało się operatorami w pełnym wymiarze godzin 12 czerwca, a kolejnych dziewięciu zostało operatorami w niepełnym wymiarze godzin.
Poziom zatrudnienia operatorów tranzytu wspólnotowego nieznacznie spadł w ciągu ostatniego miesiąca, co spowodowało dalszą redukcję liczby czterech operatorów. Agencja próbuje szkolić nowych pracowników. Trzech operatorów ukończyło studia 1 lipca, a w ciągu następnych trzech miesięcy mogło wstąpić w szeregi kolejnych kilkunastu, w tym czterech kolejnych 29 lipca, trzech kolejnych 26 sierpnia i siedmiu kolejnych 23 września. Wspólnotowy tranzyt Urbanista że 17 operatorzy przenieśli się do innych ról agencji w tym roku, takich jak wysyłki, nadzoru i instrukcji.
Miesiąc | Pełny Etat | Niepełny Etat | Razem |
Maj | 333 | 4 | 337 |
Czerwiec | 332 | 4 | 336 |
Lipiec | 328 | 4 | 332 |
Kitsap Transit told Urbanista że agencja jest krótki 22 przewoźników tranzytowych potrzebnych do normalnej stałej trasy i paratransit (dostęp) usługi autobusowe. W sieci od maja Agencja straciła trzech operatorów. Kitsap Transit ma czterech stażystów (trzech Dla dostępu i jeden dla usługi stałej trasie) uczących się lin teraz, czyli trochę mniej niż w poprzednich miesiącach. Agencja dokłada starań, aby przyciągnąć nowych pracowników, a zarząd agencji zatwierdził nową umowę, która może zachęcić nowych pracowników i zatrzymać istniejących pracowników, takich jak ogólne podwyżki płac, dostosowanie rynku dla operatorów dostępu w przyszłym roku, Jednorazowa premia za ratyfikację w wysokości 5000 USD dla operatorów, premia za zatrzymywanie i inne świadczenia kompensacyjne.
Miesiąc | Pełny Etat | Niepełny Etat | Razem |
Maj | 92 routed, 50 Access | 9 routed, 2 Access | 154 |
Czerwiec | 94 routed, 45 Access | 9 routed, 2 Access | 150 |
Lipiec | 95 routed, 45 Access | 8 routed, 3 Access | 151 |
W przypadku operacji promowych Kitsap Transit Agencja ma jednego kapitana portu, 11 kapitanów i 31 nadbudówek. Są tylko cztery wolne miejsca w operacjach promowych, z których wszystkie są nadbudówkami.
Tranzyt wspólnotowy proponuje bezpłatne taryfy dla młodzieży we wszystkich swoich usługach. Agencja poszukuje opinii publicznej na temat projektu wniosku, który mógłby zostać wdrożony późnym latem tego roku gdzieś między 1 A 6 września, aby dostosować się do rozpoczęcia Szkoły. Agencja zasugerowała, że kwalifikujący się młodzi zawodnicy mogą potrzebować kart ORCA, aby skorzystać z bezpłatnych taryf. Tranzyt wspólnotowy kwalifikowałby się do dotacji państwowych ($4,5 mln do czerwca 2023 r. i 12,2 mln USD rocznie do 2025 r.) na wdrożenie bezpłatnych taryf dla młodzieży w ramach pakietu transportowego Move Ahead Washington uchwalonego w tym roku przez legislaturę stanową. Agencja przyjmuje opinie do 1 sierpnia.
Pierce Transit robi to samo z bezpłatnymi taryfami dla młodzieży proponowanymi do wdrożenia 1 września. podobnie jak w przypadku tranzytu wspólnotowego, Pierce Transit spodziewa się, że zmiana polityki taryfowej będzie dodatnia dzięki rocznym dotacjom Państwowym w wysokości około 7,8 miliona USD do 2025 roku. W najbliższy poniedziałek (11 lipca) Agencja ma wysłuchanie publiczne w sprawie wniosku, ale przyjmuje również opinie w innych formach.
Starszy Reporter
Stephen jest profesjonalnym urbanistą w Puget Sound z pasją do zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska i zróżnicowanych miast. Szczególnie interesuje go to, w jaki sposób polityki, regulacje i programy mogą promować pozytywne wyniki dla społeczności. Ze stacjami w wielkich miastach, takich jak Bellingham i Cork, Stephen obecnie mieszka w Seattle. Zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami zagospodarowania przestrzennego i transportu.z urbanistą związany jest od 2014 roku.