Demonstranci zbierają się na wiecu przeciwko magazynowi Amazon planowanemu w pobliżu stacji Mount Baker i opowiadają się za większymi inwestycjami w społeczność. Osiemnaście godzin przed Rajdem Amazon ogłosił, że odchodzi od budowy magazynu i parkingu przy placówkach. (Fot. autor)
Osiemnaście godzin przed planowanym zgromadzeniem społeczności w opozycji do planu Amazon dotyczącego budowy rozległego obiektu magazynowego kilka przecznic od stacji Mount Baker w Seattle, Amazon wydał oświadczenie, w którym ogłosił, że nie prowadzi już budowy magazynu w tym miejscu. Ogłoszenie otwiera drzwi do stworzenia transformacji zorientowanej na tranzyt (Tod), która mogłaby przynieść tysiące domów i innych udogodnień społeczności do miejsca, w którym obecnie znajduje się Pepsi Co. plant I Lowe ’ s superstore.
Seattle Office of Planning and Community Development (OPCD) oraz Department of Construction and inspects (SDCI) doszły już do wniosku, że magazyn nie byłby dozwolony na terenie Lowe ze względu na jego lokalizację w dzielnicy nakładkowej Mount Baker Station, w której miasto „promuje rozwój zorientowany na tranzyt z tętniącymi życiem ulicznymi zastosowaniami i ulepszeniami w zakresie mobilności pieszych.”Ogłoszenie Amazon, jednak, również stawia na odpoczynek obawy społeczności o potencjalnym rozwoju magazynu w Pepsi Co. miejsce, które spowodowałoby hałas i zanieczyszczające pojazdy w rosnącej okolicy.
Lokalizacja Lowe znajduje się w pobliżu stacji Mount Baker i nadaje się do rozwoju zorientowanego na tranzyt. (Fot. JLL)
„To zwycięstwo dla nas, dla naszej społeczności, która od ponad roku występuje przeciwko temu magazynowi. Nasz dzisiejszy Rajd pokazał Amazon i deweloperom magazynów, że nie będziemy tolerować nowego zanieczyszczającego magazynu w naszej okolicy”, powiedziała Travonna Wiley, organizator społeczności z Creative Justice, w komunikacie prasowym. „Tak naprawdę chcemy tanich mieszkań i usług, takich jak dostęp do żywności i tereny zielone, i nie zaakceptujemy magazynu, który zagraża naszemu zdrowiu, naszym dzieciom i naszej wizji tego, czym powinno być nasze sąsiedztwo.”
Travonna Wiley zwraca się do tłumu zgromadzonego na wiecu o potrzebie większych inwestycji społecznych w Dolinie Rainier. (Fot. autor)
Urbanista w zeszłym roku szczegółowo napisał o tym, jak plan magazynowy Amazon był w konflikcie z wizją miasta Seattle dotyczącą przybliżonego podziału 23 akrów między obiema witrynami, które znajdują się również w odległości 15 minut spacerem od stacji Judkins Park, otwierającej się w ramach rozbudowy Sound Transit East Link light rail w 2024 roku.
Perspektywa masowego tranzytu wchodzącego do dzielnicy wywołała boom rozwojowy wzdłuż Rainier Avenue. Za kilka lat projects jak Grand Street Commons, gdzie 700 domów, w tym 300 tanich domów, są obecnie w budowie, radykalnie zmieni wygląd i styl dzielnicy w taki, który jest bardziej mieszkalny.
I nawet w kontekście dużych projektów, takich jak Grand Street Commons, witryny należące do Amazon nadal wyróżniają się potencjałem, jaki oferują.
Oceniając stosunek wysokości do powierzchni podłogi, Doug Trumm prognozował, że Pepsi Co. obiekt ma 2,4 miliona stóp kwadratowych powierzchni nadającej się do zagospodarowania, podczas gdy supermarket Lowe mógłby pomieścić prawie pięć milionów stóp kwadratowych nowej inwestycji, gdyby został zbudowany na miarę możliwości. Razem wzięte te liczby oznaczają, że społeczność 6000 domów może się tam ukształtować.
Dodatkowo, Trumm poinformował, że tworzenie mieszkań w witrynach będzie dużą wygraną dla tanich mieszkań, jak również. Dzięki obowiązkowej przystępności mieszkaniowej (MHA) inclusionary program zagospodarowania przestrzennego, deweloperzy będą zobowiązani do wniesienia $15.36 za stopę kwadratową (lub 6% jednostek), a komercyjna wynosi $8.29 za stopę kwadratową.
Korzystając z tych liczb, gdyby wybudowano siedem milionów stóp kwadratowych mieszkań, deweloper musiałby zapłacić 107 milionów dolarów na fundusz powierniczy tanich mieszkań lub dodać około 360 tanich domów na miejscu.
Ten rodzaj rozwoju jest o wiele bardziej zgodny z wizją, która powstała podczas lat wysiłków planistycznych społeczności prowadzonych przez OPCD dla obszaru stacji Mount Baker, w którym mieszkańcy wyrazili pragnienie stworzenia ” bezpiecznego, tętniącego życiem i niedrogiego centrum miasta.”
Aby osiągnąć ten cel, Miasto Seattle nawiązało współpracę z Sound Transit przy budowie 6-hektarowego terenu bezpośrednio na zachód od stacji Mount Baker Station. Podczas gdy miasto określiło swoje cele dla witryny obejmują niedrogie mieszkania, opiekę nad dziećmi i potencjalnie otwartą przestrzeń, konkretne szczegóły nie zostały jeszcze upublicznione — chociaż ponieważ miały one zostać opublikowane na początku lata 2022, wiadomości mogą pojawić się wkrótce.
Jeśli chodzi o dwie strony Amazon, podczas gdy plany magazynowe zostały zerwane, przyszłość pozostaje niejasna. Urbanista skontaktował się z Amazon w celu skomentowania swoich planów i podzieli się tymi szczegółami, gdy staną się dostępne.