Prezentacja na temat redukcji przemocy z użyciem broni dla Rady Miasta Seattle przez King County Public Health.
W 2021 roku dyrektor hrabstwa King Dow Constantine uznał przemoc z użyciem broni za zagrożenie dla zdrowia publicznego, co pozwoliło hrabstwu zwiększyć inwestycje w strategie Zdrowia Publicznego w celu ograniczenia strzelanin. Od tego czasu grupy takie jak King County Regional Peacekeepers Collective zwiększyły swoje wysiłki, a nawet zwróciły uwagę Białego Domu na całościowe, regionalne podejście do problemu. Ale chociaż pracownicy donoszą o oznakach, że postęp może nastąpić, w niedawnej prezentacji dla Rady Miasta Seattle, przyznali również, że wzrost strzelanin w hrabstwie King, który rozpoczął się w 2021 roku, nie wykazuje oznak osłabienia.
Tymczasem rodzaje incydentów z użyciem broni stały się bardziej zróżnicowane, co rodzi pytanie o to, jak tworzyć i inwestować w nowe programy i usługi.
Przemoc z użyciem broni, która wybuchła w Seattle w zeszłą niedzielę, 10 czerwca, stanowi przykład złożoności wyzwania stojącego przed pracownikami służby zdrowia publicznego, organami ścigania i lokalnymi urzędnikami. Według Blotter Policji Seattle (SPD), wczesnym rankiem około 30 strzałów zostało oddanych, a 14-latek został ranny w Lake City. Na miejscu strzelaniny odkryto dwa karabiny AR-15 z 50 nabojami amunicji. Pod koniec dnia SPD zareagowało na strzelaninę w Ballard, w której nikt nie został ranny, strzelaninę w Rainier Beach, w której kobieta doznała ran postrzałowych w nogę i tułów, i wreszcie ponad 50 strzałów oddanych zarówno w trakcie, jak i w pobliżu koncertu raperów D. B. Boutabag i Capolow w Washington Hall w dzielnicy Central.
Mapa pokazująca rozmieszczenie geograficzne strzałów identyfikujących organy ścigania w pierwszym kwartale 2022 roku. (Źródło: King County Public Health)
Podczas ostatniego incydentu nie zgłoszono żadnych ofiar strzelaniny, co było zaskakująco pozytywnym wynikiem, biorąc pod uwagę liczbę uczestników koncertu na miejscu, dwóch uczestników zostało rannych podczas pośpiechu tłumu do ucieczki z budynku. Dopiero poprzedniej nocy w dzielnicy Chinatown-International, niedoszły klient, zdenerwowany, że Pizzeria została zamknięta na wieczór, oddał 10 strzałów z pistoletu do restauracji, uszkadzając okna firmy, ale na szczęście nie raniąc żadnych pracowników ani klientów przed opuszczeniem miejsca zdarzenia.
Szeroko rozpowszechnione pod względem geograficznym, rodzaju i wyrządzonych szkód incydenty reprezentują daleko idący wpływ przemocy z użyciem broni w hrabstwie King.
Jak to często bywa, w większości opisanych powyżej incydentów organy ścigania zgłosiły bardzo niewielu podejrzanych sprawców lub ich brak. Badacze zdrowia publicznego uważają, że niski wskaźnik, w jakim rozwiązywane są przestępstwa z użyciem broni, zwłaszcza incydenty nieśmiercionośne, powoduje stres i strach dla wielu ofiar i osób im bliskich.
W rezultacie ludzie mogą zostać sprowokowani do samodzielnego zakupu lub rozpoczęcia noszenia broni palnej lub, w najgorszym przypadku, do wywołania ataków odwetowych przeciwko podejrzanym sprawcom, kontynuując w ten sposób cykl przemocy.
W hrabstwie King, liczby nie zostały jeszcze policzone dlar 2022, ale wstępny przegląd wskazuje na kontynuację niepokojących trendów przemocy z użyciem broni ustanowionych w 2021 r., w którym liczba oddanych strzałów i ofiar strzelaniny wzrosła odpowiednio o 54% i 70% w porównaniu ze średnią czteroletnią w latach 2017-2020. Przyglądając się bliżej ofiarom, liczba ofiar śmiertelnych postrzałów wzrosła o 75%, podczas gdy śmiertelne postrzały również wzrosły o 54% w 2021 r.
Wstępny bilans pierwszego kwartału 2022 roku pokazuje, że w hrabstwie King zginęły 22 osoby, a 91 zostało rannych, podczas gdy oszacowano, że oddano 384 strzały. Chociaż liczby te nie osiągnęły szczytów w trzecim kwartale 2021 r., nadal są Powyżej średniej z ostatnich pięciu kwartałów danych. Strzelaniny te nie obejmują samobójstw, potwierdzonych strzelanin z własnej winy ani strzelanin z udziałem oficerów.
Tabele danych identyfikujące liczbę i rodzaj oddanych strzałów oraz ofiar śmiertelnych i śmiertelnych od 2019 r.do I kwartału 2022 r. (Źródło: King County Public Health)
Jeśli chodzi o dane demograficzne, dane pokazują,że w pierwszym kwartale 2022 r. 90% ofiar strzelaniny było mężczyznami, a 79% zidentyfikowano jako osoby o kolorze, z czarnymi mężczyznami grupą najprawdopodobniej dotkniętą.
„Czasami [dane] mogą być postrzegane jako krzywdzące ludzi, więc przyjęliśmy podejście do patrzenia na dane w jaśniejszy sposób, prowadząc do równości rasowej, gdy dekonstruowaliśmy wiadomości, które znaleźliśmy w danych, ale z niepodważalnym poczuciem jasności, że nieproporcjonalnie Czarni i brązowi mężczyźni są dotknięci przemocą z broni zarówno w naszym regionie, jak iw całym kraju” – powiedział Lisch.
W swoich uwagach wstępnych Dennis Worsham, tymczasowy dyrektor King County Public Health powtórzył potrzebę bycia świadomym dysproporcji rasowej w skutkach przy rozważaniu przemocy z użyciem broni. „Z perspektywy sprawiedliwości staje się to główną przyczyną śmierci młodych czarnych mężczyzn w naszej społeczności i jest to niedopuszczalne. Musimy wykonać pracę, która musi się wydarzyć z podejścia do zdrowia publicznego, ale także z partnerami społecznymi, organami ścigania i innymi wybranymi osobami” – powiedział.
Wykres kołowy i wykres słupkowy identyfikujący ofiary strzelania w pierwszym kwartale 2022 według rasy/pochodzenia etnicznego i wieku. (Źródło: King County Public Health)
Według danych Harborview Medical Center, regionalnego centrum urazowego, 100-150 młodych ludzi w wieku 16-24 lat są postrzegane w izbie przyjęć w hrabstwie King z powodu urazu związanego z bronią każdego roku. Korzystając z tych danych i porównując je z danymi z Prokuratury Sądu Okręgowego w King, pracownicy służby zdrowia publicznego zidentyfikowali grupę młodzieży wysokiego ryzyka jako priorytetową populację dla służb propagujących przemoc z użyciem broni. Najnowsze trendy komplikują jednak to podejście.
„Obsłużona populacja priorytetowa spadła poniżej [wieku] 12 lat i nie może być powiązana z konkretnym wiekiem” – powiedział Lisch. „Wzrasta również do [wieku] 30-39, ale w tym czasie nie są świadczone usługi dla potrzeb tej populacji.”W ostatnich trzech kwartałach liczba ofiar strzelaniny w wieku 30-39 lat przekroczyła liczbę osób w grupie 18-24 lat.
Lisch wyjaśnił, że większość programów przemocy z użyciem broni jest celemed dla młodzieży i młodych dorosłych, a ze względu na ograniczenia związane z finansowaniem, niekoniecznie mogą świadczyć usługi osobom, które nie mieszczą się w tym przedziale wiekowym. Ponadto Lisch wyjaśnił, że rodzaje incydentów stały się bardziej zróżnicowane w ostatnich latach z strzelanin w obozach dla bezdomnych, sporów przemocy domowej i samobójstw tworzących rosnący udział przemocy z bronią w hrabstwie King.
„Organizacje, które świadczą usługi dla młodych ludzi, tak naprawdę nie zajmują się tym, więc istnieje naprawdę szansa na zwiększenie skali i rozwój”, powiedział Lisch.
Jak może wyglądać ten wzrost? Na początek oznaczałoby to wykorzystanie strategii zdrowia publicznego, w które King County i jego organizacje partnerskie już się angażują. Obecne ramy stosowane przez King County są podzielone na trzy główne kategorie: interwencja, zapobieganie i przywracanie.
Strategie zdrowia publicznego stosowane w walce z przemocą z użyciem broni. (Źródło: King County Public Health)
Jeśli chodzi o interwencję, interwencje szpitalne lub spotkania z ofiarami strzelanin, gdy są jeszcze na izbie przyjęć, wydają się skuteczne. Podczas gdy Lisch przyznała, że nie zebrała jeszcze twardych danych na temat sukcesu interwencji szpitalnych, szacuje, że 75% ofiar, które spotykają się przy łóżku, angażuje się w usługi-odsetek ten spada gwałtownie, gdy usługi są oferowane w późniejszym terminie.
Interwencje Hot spot są kolejną strategią, która jest podejmowana, chociaż Lisch wyjaśnił, że jest ona bardziej pod szyldem egzekwowania prawa niż strategii zdrowia publicznego. Podczas gdy wysiłki hot spot są często związane ze zwiększeniem policji na małych obszarach geograficznych, które są związane z wyższym poziomem działalności przestępczej, mogą one również obejmować zmiany środowiskowe na danym obszarze, takie jak poprawa oświetlenia lub usuwanie zanieczyszczeń, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ludzi.
Radny Lisa Herbold (Dystrykt 1-West Seattle), który zorganizował spotkanie z King County Public Health, wyraził zainteresowanie tą strategią. „Jako wybrany nie ma wiele możemy zrobić poza inwestowanie w programy, i chcę dowiedzieć się więcej o ocenie warunków fizycznych są jak możemy wspierać potrzebne zmiany,” Herbold powiedział.
Jako całość Worsham wyjaśnił, że preferencją hrabstwa King jest angażowanie się w działania zapobiegawcze. „Z podejścia do zdrowia publicznego patrzymy zarówno na czynniki spadkowe, jak i wyjściowe. Najlepiej pytanie nie brzmi, jak teraz przerwać przemoc, ale jak dotrzeć do większej liczby czynników, abyśmy nawet nie musieli jej przerywać ” – powiedział.
W międzyczasie jednak King County Public Health rozważa również, w jaki sposób poprawić swoje usługi interwencyjne i restauracyjne. „Naszą wizją jest zbudowanie nowego rodzaju pracownika służby zdrowia publicznego — pierwszego reagującego, jak inni” – powiedział Lisch. W jej opisie, taki pierwszy ratownik byłby w stanie szybko stać się sceną strzelaniny, podobną do ratownika medycznego, i oferować ofiarom świadome i kulturowe wsparcie.
Aby nadal zwiększać te wysiłki, potrzebne będą większe środki finansowe. Niedawne działania prezydenta Bidena związane z ograniczeniem przemocy z użyciem broni mogą stanowić możliwe źródła finansowania dotacji oprócz składek z miasta, powiatu, stanu poziom. W zeszłym roku kolektyw King County Regional Peace Keepers otrzymał około 2 milionów dolarów od miasta Seattle i 7 milionów dolarów od hrabstwa King.