Lake Washington United Methodist Church w Kirkland organizuje program bezpiecznego parkowania dla Bezdomnych Kobiet I rodzin. (Kredyt: LWUMC)
W zeszły poniedziałek Rada Miejska Bellevue jednogłośnie przedstawiła rozporządzenie w sprawie stworzenia sponsorowanego przez miasto programu bezpiecznego parkowania dla bezdomnych mieszkańców mieszkających w ich pojazdach. Pracownicy miasta zostali skierowani do stworzenia planu wdrożenia rocznego programu pilotażowego, w tym analizy prawnej, kluczowych wskaźników wydajności i kosztorysu, które mają wrócić do Rady jako pozycja w budżecie miasta jeszcze w tym roku.
Według King County Regional Homeless Authority ’ s (KCRHA) Point-in-Time Count z 2020, około 300 niespokojnych mieszkańców żyło w swoich pojazdach na Eastside. Podczas nieformalnego liczenia w grudniu 2021 roku pracownicy Bellevue City zaobserwowali 83 oddzielne rezydencje pojazdów w całym mieście. Podczas poniedziałkowej prezentacji pracownicy podkreślili, że obie liczby prawdopodobnie stanowią niedoszacowanie rzeczywistej populacji bezdomnych w regionie. Według personelu, istnieją obecnie cztery programy bezpiecznego parkowania w całej Eastside, z miejscem na 70 pojazdów łącznie, więc nadal istnieje znaczna różnica między obserwowaną potrzebą a dostępnymi obecnie miejscami.
W poniedziałkowym głosowaniu Rada rozwinęła model programu, który wykorzysta grunty należące do miasta i umowę z zewnętrznym dostawcą usług, aby oferować całodobowe usługi kadrowe i zarządzania sprawami. Wczesne szacunki pracowników peg koszt programu między $30,000 i $55,000 miesięcznie. Korzystając z nieruchomości miejskich, Bellevue może zaoferować program, który zaspokaja szerszą gamę mieszkańców i typów pojazdów, niż to, co organizacje religijne są obecnie w stanie obsłużyć.
Obecne kody użytkowania gruntów pozwalają już organizacjom religijnym na korzystanie z własnej nieruchomości w celu oferowania bezpiecznych usług parkingowych, ale są one ograniczone przez zasoby i czas, który ich zgromadzenia są w stanie zapewnić. Zgodnie z propozycją personelu organizacje religijne, które chcą rozpocząć program bezpiecznego parkowania, będą miały dostęp do zakontraktowanych usług zarządzania sprawami miasta.
Karina O ’ Malley, Koordynator bezpiecznego parkowania w Lake Washington United Methodist Church, przemówiła podczas publicznego komentarza, aby podziękować Radzie za działania w tej sprawie. „[Bezpieczny parking] to szybka, niedroga interwencja dla bardzo słabo obsługiwanego segmentu populacji i ma ogromny pozytywny wpływ”, podzielił się O ’ Malley. „Bezpieczne parkowanie zmniejsza traumę i ryzyko dla osób mieszkających w pojazdach oraz sprawia, że zapewnienie im zasobów jest o wiele bardziej efektywne i wydajne. Zapobiega to dalszemu popadaniu ludzi w kryzys.”
Chociaż poparcie Rady dla planu było jednomyślne, ton komentarzy znacznie różnił się między postępowymi i konserwatywnymi kaukazami. Linia pytań od radnego Jennifer Robertson zasugerował, że chciałaby wdrożenia programu bezpiecznego parkowania, aby być połączone ze zwiększonym egzekwowaniem naruszeń parkingowych. Personel odpowiedział, że egzekwowanie naruszeń parkingowych dla osób bezdomnych zostało „złożone” przez orzeczenie Sądu Najwyższego stanu, które potwierdziło, że holowane Pojazdy liczone są jako domy dla osób mieszkających w samochodach, ale wdrożenie programu bezpiecznego parkowania zmniejszyłoby w konsekwencji potrzebę parkowania na ulicy. Według personelu memo, program pilotażowy Bellevue prawdopodobnie będzie miał miejsce tylko dla pojazdów 20, co oznacza, że nadal będzie znaczna różnica między doświadczoną potrzebą a przestrzenią dostępną w programie sponsorowanym przez miasto.
W swoich komentarzach Zastępca Burmistrza Jared Nieuwenhuis poprosił pracowników, aby przyjrzeli się modelom programu, w których mieszkańcy będą musieli wyjechać w ciągu dnia, prawdopodobnie zachęcając ich do poszukiwania pracy lub zdobycia dalszego szkolenia i umiejętności. Jednak ta sama notatka personelu mówi, że najlepsze praktyki wymagają umożliwienia mieszkańcom parkowania 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ponieważ taka polityka ” uwzględnia uczestników, którzy mogą pracować w nocy i lepiej
obsługuje szereg potrzeb mieszkańców pojazdów.”Zarówno Nieuwenhuis, jak i Robertson szukali więcej informacji na temat lokalizacji potencjalnego programu pilotażowego, ale pracownicy podzielili się tym, że dokładna identyfikacja lokalizacji nie nastąpi do dalszego etapu procesu wdrażania i będzie charakteryzować się znacznym zasięgiem społeczności.
Członkini Rady Janice Zahn, która przewodziła inicjatywie podczas poprzednich dyskusji na temat priorytetów Rady, ostrzegła przed nałożeniem dodatkowych ograniczeń w fazie pilotażowej projektu. „Myślę, że podczas pilotażu chcemy spotkać ludzi tam, gdzie są… zachęcałbym nas, abyśmy nie wprowadzali tam wielu ograniczeń, ponieważ może to nie być to, czego społeczność lub ta osoba w pojeździe potrzebuje.”
Rozszerzając na komentarze Robertsona na temat potrzeby, aby program był tymczasowy, członek Rady John Stokes podkreślił znaczenie stworzenia wystarczającej ilości tanich mieszkań, aby mieszkańcy miasta nie musieli już żyć w swoich pojazdach. Stokes wielokrotnie wezwał Radę do szybszego poruszania się w sprawie tanich mieszkań niż to, do czego wezwano w ramach strategii tanich mieszkań 2017 miasta.
Bellevue nie jest jedyną lokalną jurysdykcją, która zajmuje się programami bezpiecznego parkowania. W Seattle Instytut Budownictwa Mieszkaniowego o niskich dochodach (LIHI) jest odpowiedzialny za stworzenie programu bezpiecznego parkowania, który jest dostępny dla osób mieszkających w kamperach. Na początku tego roku Rada Hrabstwa Pierce zatwierdziła pilotażowy program bezpiecznego parkowania po tym, jak wcześniej został zawetowany przez Dyrektora Hrabstwa Pierce, Bruce ’ a Dammeiera.
Jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim program Bellevue pojawi się w Internecie. Po zatwierdzeniu przez Radę pozycji budżetowej podczas obrad finansowych pod koniec roku, miasto nadal musiałoby wybrać dostawcę usług zarządzania sprawami programu. „Chciałbym, żebyśmy mogli zrobić to dużo szybciej”, powiedział radny Stokes, ” ale idziemy na całkiem dobrą ścieżkę i doceniam to.”