Samorządy lokalne mogą również współpracować z partnerami społecznościowymi, aby mapować dostępne przestrzenie komercyjne, które odpowiadają różnym potrzebom małych firm, w tym niedostatecznie wykorzystywanym terenom należącym do miast, oraz opracowywać kryteria rozwoju i dyspozycji, które priorytetowo traktują małe firmy należące do BIPOC i korytarze handlowe w dzielnicach BIPOC. Na przykład Mission Economic Development Agency (MEDA) wynajmuje powierzchnię handlową w dzielnicy Mission District San Francisco małym firmom w oparciu o cztery kryteria: wpływ społeczny, zaangażowanie w lokalne zatrudnianie, oferowanie niedrogich produktów/usług i własność lokalna. Zespół ds. rozwoju biznesu MEDA i CDFI współpracują z każdym potencjalnym najemcą komercyjnym, aby opracować modele biznesowe i umowy najmu dostosowane do jego potrzeb.
Samorządy lokalne mogą współpracować z przedsiębiorcami BIPOC i organizacjami społecznościowymi, które znają swoje dzielnice, aby zidentyfikować potencjalne przestrzenie, ocenić zakres potrzeb związanych z wynajmem małych firm i współpracować z partnerami w celu wspierania komercyjnych modeli rozwoju, które są dostosowane do potrzeb społeczności. MEDA zwołuje 20-organizacyjną współpracę, która współpracuje z miastem San Francisco w celu opracowania kompleksowych inicjatyw rozwoju społeczności w Mission District, które priorytetowo traktują antypoślizgowość i kulturowe umieszczanie długoletnich mieszkańców Latinx, małych firm i organizacji obsługujących społeczność.
Praktycy podkreślili również, że te wspólne wysiłki mają największy wpływ, gdy zapewniają znaczące możliwości przywództwa i własności społeczności dla przedsiębiorców BIPOC i interesariuszy społeczności. Na przykład Community Investment Trust w Portland w stanie Oregon rozpoczął od badania mieszkańców East Portland o niskich i umiarkowanych dochodach na temat ich preferencji finansowych, które określiły inwestycje w nieruchomości jako priorytet. Organizacja koordynująca, Mercy Corps, następnie zwołała większy zespół wolontariuszy i dostawców pomocy technicznej pro bono, aby współpracować z mieszkańcami nad budowaniem modelu zaufania inwestycyjnego i zidentyfikować odpowiednie miejsce do pierwszego przejęcia trustu. Akcjonariusze budują kapitał poprzez inwestowanie$10 – $ 100 miesięcznie w CIT i muszą znajdować się w sąsiednich kodach pocztowych projektu, co pomaga utrzymać bogactwo i siłę decyzyjną w społeczności.
Zwracając uwagę na wyzwania, które małe firmy należące do BIPOC doświadczyły w dostępie do funduszy PPP, praktycy podkreślili, że samorządy powinny priorytetowo traktować szybkie otrzymywanie pomocy w zakresie wynajmu komercyjnego i innych awaryjnych funduszy dla małych firm. Opracowywanie pytań i wymagań dotyczących aplikacji, które nie są zbyt uciążliwe, posiadanie wystarczającej liczby pracowników przeszkolonych w skutecznym analizowaniu wniosków i mogących wspierać wnioskodawców w całym procesie, a także korzystanie z dostępnej technologii to kluczowe elementy infrastruktury do wydatkowania środków. Partnerstwo może pomóc w zapewnieniu tej infrastruktury. Greater Toledo Small Business Stabilization Fund zgromadził środki z KeyBank i Jumpstart, CARES Act Emergency Block Grant funds za pośrednictwem miasta Toledo, Toledo-Lucas County Port Authority i ProMedica, podczas gdy LISC Toledo zarządzał procesem składania wniosków i dystrybucji dotacji. LISC Toledo zaoferował krótki wniosek o grant w 14 językach i nie wymagał od wnioskodawców żadnej dokumentacji, chyba że zostali wybrani do nagrody.</p>
Nawet gdy samorządy przeznaczają środki dla małych firm na zakup komercyjny i ulepszenie przestrzeni, praktycy zauważyli, że małe firmy należące do BIPOC rzadko mają kapitał, aby pokryć koszty tej pracy i czekać, aż samorządy zwrócą je. Zapewnienie finansowania z góry i posiadanie wyspecjalizowanego, kompetentnego personelu, który może towarzyszyć małym przedsiębiorstwom w procesie przejęcia lub rehabilitacji, mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia dostępu.
Praktycy stwierdzili potrzebę zwiększenia finansowania ze środków publicznych w celu wspierania nabywania i rehabilitacji oraz subsydiowania czynszów poniżej poziomu rynkowego za powierzchnie komercyjne. Powiedział jeden członek kohorty:
Tak wiele banków i fundatorów jest zainteresowanych programami finansowania, co jest dobre-programy są ważne. Ale przestrzeń też jest ważna. Mamy przestrzeń, którą musimy zbudować; moglibyśmy zrobić więcej przestrzeni. To kwestia zdobycia funduszy na to.
Finansowanie akwizycji i rehabilitacji jest równie ważne na obszarach wiejskich i w mniejszych miastach, jak w miastach na gorącym rynku. Praktycy podzielali, że wiele obszarów wiejskich nie ma zbyt dużej dostępnej powierzchni handlowej, a istniejące struktury mogą wymagać znacznej rehabilitacji i rekultywacji środowiska, aby mogły być użyteczne. Praktycy zalecali, aby samorządy łączyły fundusze federalne SBA, nowe rynki i inne ulgi podatkowe oraz fundusze amerykańskiego planu ratunkowego, a także tworzyły własne fundusze akwizycyjne dla Partnerów non-profit. W mniejszych miejscowościach praktycy zaproponowali fundusz zbiorczy na szczeblu powiatowym lub wielozakładowym. Oprócz zapewnienia finansowania i pomocy technicznej, samorządy lokalne mogą rozważyć polisy dotyczące możliwości zakupu nieruchomości komercyjnych, podobne do POLIS dotyczących możliwości zakupu mieszkań w Waszyngtonie i San Francisco,które dają najemcom pierwszą szansę na zakup budynku, gdy właściciele sprzedają.
Praktycy podkreślili również znaczenie zasobów dla personelu i usług wsparcia, a także finansowania przestrzeni kosmicznej. Wartość, jaką mogą zaoferować partnerzy społeczni, wykracza poza przystępne czynsze, aby zapewnić przedsiębiorcom warunki sprzyjające stabilizacji i rozwojowi ich działalności. Jak jeden praktykujący ilustruje:
Ustawienie inkubatora to takie, w którym masz dostęp do przestrzeni, wsparcia i bezpieczeństwa pod jednym dachem. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwala przedsiębiorcom na automatyczny dostęp do bieżących zasobów, które są dostępne w przestrzeni i ciągłe uczenie się, a jednocześnie pozwala dostawcom pomocy technicznej pozostać na bieżąco z potrzebami małych firm, aby mogli odpowiednio reagować.
Oprócz wskaźników śledzenia, które pokazują, w jakim stopniu ulgi w czynszach komercyjnych i niedrogie powierzchnie komercyjne rzeczywiście docierają do najbardziej dotkniętych małych firm należących do BIPOC, praktycy zalecali włączenie kryteriów oceniających szersze korzyści społeczności, własność społeczności i możliwości budowania bogactwa.