Pacific Central-stacja kolejowa w Vancouver, obsługiwana przez Amtrak Cascades. (Autor: Stephen Fesler)
Ta runda notatek Transpo dotyka mieszanki historii tranzytowych i szlakowych, w tym:
W piątek Departament Transportu stanu Waszyngton (WSDOT) ogłosił jesienne przywrócenie usługi Amtrak Cascades na północ od Seattle. „WSDOT i ODOT z przyjemnością dzielą się tym pociągiem między Seattle i Vancouver, BC teraz wznowi we wrześniu 2022,” Janet Matkin, rzecznik WSDOT, zauważyć w e-mail agencji. „Wcześniejsze plany zakładały grudniowy powrót do Kanady, ale Amtrak był w stanie przyspieszyć harmonogram. Czekamy na dalsze szczegóły.”
Matkin powiedział Urbanista usługa ta będzie początkowo jedną podróż w obie strony dziennie. Usługa na korytarzu została zawieszona od maja 2020 roku. Jako częściowy zamiennik, Amtrak Cascades od grudnia obsługuje połączenia autobusowe przez granicę. WSDOT miał nadzieję, że usługa Amtrak Cascades zostanie uruchomiona na początku 2022 roku, ale Amtrak został zakwestionowany przez napięty rynek pracy i brak niezbędnego personelu do przywrócenia i rozszerzenia usługi.
W czwartek Amtrak Cascades ogłosił również przywrócenie połączenia express Cascades POINT Intercity między Portland i Eugene service z jednym przystankiem w Salem. Nabożeństwa odbywają się dwa razy dziennie i weszły w życie w piątek. Regularna wersja trasy kursuje cztery razy dziennie.
Patrząc w przyszłość, WSDOT rozpoczął Plan rozwoju usług dla Kaskad Amtrak, który może prowadzić do spójnego planu wdrożenia większej liczby usług. Ostateczny plan planowany jest na Październik 2023 roku.
Obraz projektu Oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko dostosowanie i alternatywy dla stacji rozważane dla rozszerzeń West Seattle i Ballard Link. (Kredyt: Sound Transit)
We wtorek komitet ds. transportu Rady Miasta Seattle spotkał się, aby omówić zalecenia dla Rady Dyrektorów ds. transportu w wyborze preferowanej alternatywy do zbadania w końcowym badaniu wpływu na środowisko (FEIS). Komitet rozważył kilka poprawek do pakietu zaleceń, które zespół pracowników miejskich zebrał wiosną.
W skrócie, oryginalny pakiet rekomendacji sugerował, co następuje:
W Komitecie zaproponowano trzy podstawowe poprawki, ale przyjęto tylko dwie z trzech.
Skonsolidowana poprawka zaproponowana przez Członka Rady Alexa Pedersena, przewodniczącego Komitetu, i przyjęta przez Komitet wyjaśniła kilka aspektów zaleceń, w tym:
Członek Rady Dan Strauss mówił o Ballard mówiąc, że w świetle wiadomości, że stały wysoki most może stawić czoła dodatkowym wyzwaniom (takich jak budowa jeszcze wyższy stały most lub w tym Wysoki Most zwodzony nad Salmon Bay, aby zaspokoić niedawne ustalenia United States Coast Guard), zalecenia powinny obejmować dodatkowe analizy języka ponownego otwarcia opcji tunelu na zachód od 15th Avenue NW. Przyjęty zmieniony język rekomendacji w szczególności wzywa do ” ponownego zbadania dopasowania tunelu Ballard, które bardziej bezpośrednio służyłyby centrum Ballard Hub Urban Village w pobliżu NW Market Street i 22nd Avenue NW.”Jednak Sound Transit wyeliminował na zachód od 15th Avenue NW koncepcje wcześniej w procesie rozwoju alternatyw. Oceny przeprowadzone przez Sound Transit wykazały komplikacje w zakresie możliwości rozbudowy lekkiej kolei i dodatkowych kosztów projektu, podczas gdy szacunki dotyczące jeździectwa mieściły się w zakresie większości innych alternatyw.
Członek Rady Kshama Sawant ponadto zaproponował pakiet poprawek koncentruje się na możliwości rozbudowy i doświadczenia rider, które obejmowały:
Chociaż koledzy radni byli zainteresowani aspektami poprawki Sawant, Sawant nie przenieść go podczas posiedzenia zamiast suggested, że może wrócić w takiej czy innej formie przed ostatecznym przejściem zaleceń. Może to nastąpić na wtorkowym posiedzeniu Rady 12 lipca. Jeśli zostaną przyjęte, ostateczne zalecenia zostaną przekazane Radzie Dyrektorów ds. należytego TRANZYTU, ale są niewiążące i mogą, ale nie muszą, wpływać na decyzje Rady.
W poniedziałek, 11 lipca, Kitsap Transit będzie dostosowywać obsługę na różnych trasach, w następujący sposób:
Trasy | Zmiany |
4 | Do trasy zostaną dodane dwie wycieczki poranne i jedna popołudniowa. |
5 | Do trasy zostaną dodane dwie wycieczki poranne i jedna popołudniowa. |
9 | Jeden poranek i popołudnie zostaną dodane do trasy; inne korekty zostaną wprowadzone do trasy. |
20 | Zostaną dodane trzy wycieczki poranne i jedna wycieczka popołudniowa. |
24 | Zostaną dodane dwie wycieczki poranne i jedna popołudniowa. |
26 | Trzy wycieczki poranne i cztery wycieczki popołudniowe zostaną dodane do 30-minutowego serwisu od 14: 00 do 17: 30. |
81 | Trzy poranne wycieczki zostaną dodane do trasy i zostaną wprowadzone inne zmiany w harmonogramie. |
86 | Przejazdy zostaną zmniejszone o połowę i zostaną wprowadzone inne korekty. |
95 | Na trasie pojawią się drobne zmiany w wyznaczaniu trasy. |
99 | Na trasie pojawią się drobne zmiany w wyznaczaniu trasy. |
212 | Trasa będzie kursować co 30 minut w soboty. |
215 | Jedna popołudniowa wycieczka zostanie dodana. |
217 | Trasa będzie kursować co 30 minut w soboty. |
219 | Jedna popołudniowa wycieczka zostanie dodana. |
221 | Trzy poranne wycieczki i pięć popołudniowych wycieczek zostaną dodane do 30-minutowego serwisu od 14: 00 do 18: 00. |
222 | Jedna poranna wycieczka zostanie usunięta. |
223 | Jedna popołudniowa wycieczka zostanie dodana. |
225 | Zostaną dodane trzy wycieczki poranne i jedna wycieczka popołudniowa. |
229 | Zostaną dodane dwie popołudniowe wycieczki. |
301, 302 i 307 | Rozkłady tych tras zostaną dostosowane do godzin przyjazdu i odjazdu promów, a trasa 307 będzie działać w soboty, choć 24 września. |
332 | Jedna popołudniowa wycieczka zostanie dodana. |
390 | W soboty harmonogram będzie nieznacznie korygowany. |
W zeszłym tygodniu Bellevue ogłosił zakończenie kolejnego otwarcia odcinka szlaku Greenway. Ostatnie rozszerzenie dodaje 10 bloków szlaku obok I-405 między 132. Avenue SE i 142. Place SE (2. segment). Segment oferuje 12-metrową utwardzoną ścieżkę dla pieszych i rowerów po północnej stronie ulicy SE 36. Nowy segment zapewni również dodatkowe oświetlenie i zmiany sygnalizacji świetlnej.
Dobre wieści! Drugi odcinek szlaku Greenway od 132nd Ave SE do 142nd Pl SE jest już otwarty! Uwaga: w ciągu najbliższych kilku miesięcy nastąpi okresowe zamykanie szlaku, aby zakończyć pozostałe prace. Spacer, bikeor rolka🧑 🦽, i cieszyć się szlakiem! pic.twitter.com/5FNOVab3Br
– Bellevue Transpo (@Bvuetrans) 1 Lipca 2022 Roku
Bellevue obiecał dalsze rozszerzenia Szlaku z trzecim segmentem między 142nd Place SE i 150th Avenue SE oraz czwartym segmentem między 156th Avenue SE i se Lakemont Boulevard.
Starszy Reporter
Stephen jest profesjonalnym urbanistą w Puget Sound z pasją do zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska i zróżnicowanych miast. Szczególnie interesuje go to, w jaki sposób polityki, regulacje i programy mogą promować pozytywne wyniki dla społeczności. Ze stacjami w wielkich miastach, takich jak Bellingham i Cork, Stephen obecnie mieszka w Seattle. Zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami zagospodarowania przestrzennego i transportu.z urbanistą związany jest od 2014 roku.