Pracownicy Bellevue, lokalne firmy i inni zebrali się na dyskusję na temat mieszkalnictwa, transportu, bezpieczeństwa publicznego i innych tematów. (Źródło: Stowarzyszenie Bellevue Downtown)
Wczesnym wtorkowym rankiem ponad 150 osób zapakowało się do sali balowej na czwartym piętrze Meydenbauer Center, aby po raz pierwszy od trzech lat uczestniczyć w dorocznym spotkaniu Stan Miasta Bellevue. Wydarzenie, którego gospodarzem jest Stowarzyszenie Bellevue Downtown Association (BDA), było okazją do wysłuchania bezpośrednio od burmistrza Lynne Robinsona i zastępcy burmistrza Jareda Nieuwenhuisa na różne tematy, od tanich mieszkań po transport i bezpieczeństwo publiczne.
Ponieważ bilety dla członków spoza BDA były $ 60, formalna afera (wraz z pełnym śniadaniem) była głównie udziałem firm, pracowników miasta, deweloperów i innych bigwigs Bellevue. Dzięki tematowi „Bellevue: kwitnące przez projektowanie” format konwersacji dał burmistrzowi i zastępcy burmistrza możliwość wyrażenia opinii na temat sukcesów miasta dla przyjaznego korporacjom tłumu.
Jeśli chodzi o budżet, Zastępca Burmistrza Nieuwenhuis szybko złagodził wszelkie potencjalne obawy przedsiębiorstw po zgłoszeniu z Seattle Times” Danny Westneat twierdził, że miasto rozważa podatek Amazoński w stylu Seattle. „Nie jesteśmy, pomimo tego, co można przeczytać w The Seattle Times, patrząc na podatek od Amazon, podatek od głowy, czy podatek od skoku … to nie jest sposób, w jaki rozwijasz się z projektu.”Raport Westneat został oparty na komentarzach radnego Conrada Lee, że Urbanista doniesiono na początku marca.
Chociaż Lee zauważył w tym czasie, że” [Amazon ma] uczestniczyć w rozwoju miasta na wszystkie sposoby — w tym w jego sytuacji finansowej”, Rada Miejska Bellevue Nie omówiła wdrożenia dużego podatku biznesowego podobnego do Seattle. podatek Jumpstart tego miasta, podatek od wynagrodzeń pobierany od wynagrodzeń przekraczających $150,000 rocznie od firm o całkowitej rocznej płacy w wysokości $7 milion lub więcej, podniósł $277 milion w pierwszym roku. Fundusze te przeznaczono głównie na projekty mieszkaniowe po przystępnych cenach, ale zostały one również wykorzystane do wsparcia rozwoju gospodarczego i podłączenia funduszy rezerwowych Seattle.
Chociaż Bellevue nie ma podobnego dedykowanego źródła dochodów dla tanich mieszkań (oprócz ogólnych przydziałów funduszy), Burmistrz Robinson wskazał na niedawny sukces programu zwolnienia z podatku wielorodzinnego (Mfte) w mieście. Program, który przyznaje deweloperom 12-letnie święto podatku od nieruchomości, jeśli poświęcają 20% swoich jednostek, aby były przystępne dla osób dokonujących 80% area median income (AMI), przeszedł pewne zmiany na początku ubiegłego roku, mające na celu zwiększenie jego wykorzystania. „Ten [program] odniósł tak duży sukces, że używa go każdy programista, który może go używać.”Opiera się to na kwietniowej prezentacji pracowników, którzy stwierdzili, że wykorzystanie nowego programu przez deweloperów znacznie przekroczyło oczekiwania miasta.
Jednak Bellevue jest nadal znacznie niedostatecznie produkujących tanich mieszkań w porównaniu do tego, co jest potrzebne. Według danych z 2016 (Ostatni rok, w którym przeprowadzono ocenę potrzeb mieszkaniowych), Bellevue ma tysiące mniej domów przystępnych dla rodzin, co mniej niż 50% AMI niż to potrzebne. Firmy takie jak Amazon i Meta przyczyniają się do znacznego wzrostu sektora technologicznego w mieście, prawdopodobnie ten deficit tylko wzrosła. Aby sprostać temu wzrostowi, Burmistrz Robinson wskazał na nadchodzące możliwości rezone w Wilburton i BelRed i co ważne powiedział, że ” [miasto] może skierować cały nasz wzrost na te obszary.”
Te rezones nie stanowią okazję do gęstego rozwoju wielorodzinnego, ale zrobią niewiele, aby wspierać brakujące typologie mieszkań środkowych, takie jak dupleksy, tripleksy i domki na podwórku. Komentarze burmistrza pochodzą dzień po Bellevue opublikował wyniki z fazy 1 swojego kompleksowego planu zasięg pokazujący, że większość mieszkańców uważa, że miasto robi słabą pracę zapewniając szereg rodzajów mieszkań, które są przystępne.
Chociaż nie statystycznie poprawne badanie, próba ponad 3000 respondentów trendy bielsze, starsze, i bardziej prawdopodobne, aby być właścicielami domów niż populacja Bellevue w ogóle. Ponieważ najemcy, młodzi ludzie i ludzie koloru są bardziej narażeni na konsekwencje braku dostępności mieszkań, uderzający jest fakt, że ankieta, w której niedostatecznie zbadano te populacje, nadal przynosi takie surowe wyniki. Komentarze burmistrza Robinsona sygnalizują, że nadchodzące prace wokół brakujących mieszkań Środkowych, w tym dyskusja na temat domków na podwórku i kolejny etap realizacji tanich mieszkań w mieście, mogą napotkać pewne bitwy pod górę.
Spośród ponad 3000 osób, które wypełniły kwestionariusz planu Comp Bellevue, 56% uważa, że Bellevue wykonuje słabą pracę, wdrażając następujące oświadczenie: „oferujemy szereg rodzajów mieszkań, a ludzie mogą znaleźć coś, co jest przystępne dla ich rodziny do wynajęcia lub posiadania.”(Źródło: City of Bellevue)
Na froncie transportu burmistrz i zastępca burmistrza pochwalił stan za przydział Bellevue z Move Ahead Washington, Pakiet transportowy o wartości 17 miliardów dolarów, który znacznie zwiększył finansowanie obiektów multimodalnych. Powołując się na jej doświadczenie jako osoby, która rowery przez miasto, Burmistrz Robinson sympatyzował z tymi, którzy mają trudności z poruszaniem się po Bellevue na dwóch kołach. „Jedyne, co jest bardziej niebezpieczne niż miasto bez infrastruktury rowerowej, to miasto, które ma częściową infrastrukturę, w którym teraz jesteśmy.”
Robinson wymieniła również 15-minute city framework jako inspirację, wokół której miasto może zaplanować, ale jej wersja koncepcji ma ważną gwiazdkę. W swoich komentarzach określiła 15-minutowe miasto jako miejsce ” gdzie każde miejsce trzeba go…is w ciągu 15 minut od miejsca zamieszkania, niezależnie od tego, czy jedziesz samochodem, pieszo, czy na rowerze.”
Tradycyjne definicje tego terminu wyraźnie wykluczają jazdę, ponieważ koncepcja ma na celu podkreślenie małej skali urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego, które zachęca do chodzenia. Przy drogach dużych prędkości, takich jak 148th Avenue NE I NE 8th Street, które zapewniają już wysokiej jakości połączenia dla osób w samochodach, Bellevue można już określić jako miasto 15-minutowe, jeśli jazda jest uwzględniona w definicji.
Po zakończeniu dyskusji obaj wybrani urzędnicy podzielili się śmiałymi wizjami miasta jako znaczącego gracza gospodarczego w regionie. Zastępca Burmistrza Nieuwenhuis wyraził swój optymizm, że Bellevue przekroczy Portland jako trzecie co do wielkości centrum zatrudnienia w Cascadii, co jest co prawda trudnym wyczynem, biorąc pod uwagę przewagę populacji Portland w wysokości kilkuset tysięcy. Desir burmistrza Robinsonae zwiększenie odsetka osób pracujących w Bellevue, którzy mieszkają w Bellevue z 30% do 50% jest być może bardziej osiągalne, ale konieczne będzie podjęcie znaczących kroków w zakresie mieszkalnictwa i transportu, aby tak się stało. W przeciwnym razie twierdzenia o Bellevue, które „kwitnie z projektu” może zacząć być trudniejsze do wykonania.
Poprawka: wcześniejsza wersja tego artykułu mówi, że Jumpstart Seattle ma podnieść prawie 250 milionów dolarów w pierwszym roku, ale projekcja przychodów z kwietnia została zmieniona z powodu wyższych niż przewidywano zwrotów i wynosi teraz 277 milionów dolarów.
Starszy Reporter Eastside
Chris jest absolwentem Nauk o Środowisku UW, który przeniósł się do Bellevue w 2015 roku. Kiedy nie jest zajęty byciem urbanistą lisem w Internecie, pracuje na Eastside, aby wspierać wysiłki na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i chodzić na posiedzenia Rady Miejskiej, aby potępić hegemonię infrastruktury samochodowej. Śledź go na Twitterze na @Deutski1.