Obszar wokół 4th Ave S I S Holgate Street jest jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc w mieście na spacery lub rowery. SDOT proponuje projekt „szybkiego reagowania” w celu zmniejszenia kolizji. (Fot. Rachael Ludwick)
Seattle Department of Transportation (SDOT) proponuje zmiany jednej z najbardziej niebezpiecznych ulic w mieście, 4th Avenue S W SoDo, na stosunkowo ambitnej osi czasu w wyniku kilku śmiertelnych wypadków w pobliżu tylko w tym roku. Zmiany są stosunkowo niewielkie, szybkie zmiany typu budowania, ale ilustrują, w jaki sposób SDOT może mobilizować się wokół ulepszeń, które nie były wcześniej planowane w reagowaniu na wzorce incydentów w miarę ich rozwoju. Dział zamierza zainstalować te ulepszenia jesienią tego roku, znacznie skracając zwykły czas realizacji ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa.
11 maja kierowca potrącił 73-letniego Gana Hao Li, gdy jechał rowerem po chodniku wzdłuż 4th Avenue S na północ od S Holgate Street. Kierowca wychodził z parkingu, korzystając z jednego z wielu podjazdów wzdłuż 4th Avenue S. ulica ma siedem pasów ruchu, czasami więcej w miejscach, gdzie krawężnik ma również miejsce dla zaparkowanych pojazdów. Jednym z powodów, dla których Li korzystała z chodnika, jest fakt, że na ulicy nie ma żadnych urządzeń rowerowych, a nie anomalia dla SoDo. Chodnik był najbezpieczniejszym miejscem na ulicy z ograniczeniem prędkości 30 km / h, ale to naraziło go na zawracanie pojazdów opuszczających podjazdy z kierowcami szukającymi innych pojazdów, a nie ludzi na rowerach.
Zmiany „szybkiej reakcji”, które proponuje SDOT, skupiłyby się wokół skrzyżowania 4th Avenue S I S Massachusetts Street, jednej przecznicy na północ od Holgate. Najbardziej poważną zmianą byłoby nowe centrum mediana na 4th Avenue S, blokując obecny lewy skręt pasa z używaniem z wyjątkiem na skrzyżowaniu sygnalizowane w Holgate. Każdy podjazd obecnie dostępny za pośrednictwem tego lewego pasa skrętu zamiast tego stałby się podjazdem w prawo-w-prawo-na zewnątrz wraz z zakrętami na s Massachusetts Street. SDOT twierdzi, że ta zmiana zmniejszy konflikty i ekspozycję oraz zmniejszy wypadki w lewo, które mogą być szybszymi kolizjami. Jednym z powodów, dla których może to być najbardziej wpływowa zmiana, jest to, że oferuje możliwość zapewnienia tej alternatywy dla środkowych pasów ruchu, które można wykorzystać w innym miejscu w mieście.
Proponowane zmiany w 4th Avenue S w pobliżu s Massachusetts Street obejmują środkową wyspę, która zakazuje skręcania w lewo, przekształcając wszystkie podjazdy w right-in-right-out. (SDOT)
SDOT zmieni również boczną ulicę Massachusetts, wyjaśniając, gdzie kierowcy mogą parkować i zwężając ulicę poprzez parkowanie pod kątem tylnym, ale oświetlając obszar skrzyżowania, aby poprawić linie widokowe. Wiele miejsc parkingowych w SoDo jest nieformalnych, z liniami widokowymi często blokowanymi przez nielegalnie zaparkowane samochody.
Wreszcie, SDOT proponuje również zmniejszenie ograniczenia prędkości na 4th Avenue S z obecnych 30 mph do 25 mph obecnie obowiązujące wzdłuż większości innych arterii miasta. Prawdopodobnie nie przesunie to igły przy średnich prędkościach na korytarzu, który ze swoją znaczną szerokością jest wyraźnie zaprojektowany do znacznie większej prędkościs, ale SDOT zaobserwował ogólny spadek liczby wypadków po dodaniu częstszych znaków ograniczenia prędkości 25 mph wzdłuż innych korytarzy w mieście.
Jessica Kim z zespołu Sdot Vision Zero powiedziała w tym tygodniu radzie doradczej ds. transportu towarowego, że pełne 10% ofiar śmiertelnych w Seattle od początku 2020 r.znajduje się w promieniu ćwierć mili od skrzyżowania 4th Avenue S I S Holgate Street. Na szczycie listy powodów, dla których SDOT może wskazywać jako źródło dużej liczby wypadków, są szerokie i wielowarstwowe ulice, które przecinają okolicę, ale są też inne czynniki, o których wspomniała Kim. Jednym z nich jest brak zadaszenia drzewa w SoDo, który przyczynia się do miejskiej wyspy ciepła, ale także zapewnia kierowcom wyraźną linię widzenia, która czyni ich bardziej komfortowymi, przekraczając opublikowane ograniczenia prędkości.
Wiele ulic w SoDo znajduje się na najwyższych poziomach niebezpiecznych ulic w całym mieście, więc zespół Vision Zero zwraca uwagę na okolicę. (SDOT)
Fakt, że te zmiany na 4th Avenue S I S Massachusetts Street to tylko początek, nie oznacza, że same w sobie nie będą kontrowersyjne. Jednym z czynników, które skłoniły SDOT do przedstawienia tej propozycji radzie doradczej ds. transportu towarowego przed innymi, był prawdopodobnie przewidywany zwrot na wszystko, co związane jest z przepustowością transportu w jednej ze stref przemysłowych w Seattle. Nawet gdy wczesne projekty zostały pokazane w tym tygodniu, Erin Goodman, Dyrektor Wykonawczy SoDo Business Improvement Area, zasugerował, że firmy, które reprezentuje w tym obszarze, powinny zostać wcześniej zapętlone w projekcie. Przewodnicząca zarządu transportu towarowego Jeanne Acutanza zasugerowała, że harmonogram wdrożenia może nie dać im wystarczająco dużo czasu na przekazanie informacji zwrotnych na temat stosunkowo skromnych zmian proponowanych dla tego małego obszaru.
Te zmiany nie są wystarczające, aby poprawić bezpieczeństwo w całym SoDo, a nawet w całym sąsiedztwie 4th i Holgate. Śmierć Antonio Tiongco, który został uderzony i zabity jedną przecznicę dalej na 3rd i Holgate w styczniu, prawdopodobnie nie została powstrzymana przez żadną z proponowanych tutaj interwencji. Nic tu nie naprawia szeroko otwartego skrzyżowania na 4. i Holgate, gdzie częste są poważne kolizje. Na tym skrzyżowaniu 77 stóp przestrzeni ulicznej na 4th Avenue s spotyka 61 stóp przestrzeni ulicznej na Holgate, zgodnie z własną mapą kontroli ruchu SDOT. Pozostawienie takiego skrzyżowania na miejscu to recepta na poważniejsze kolizje.
Skrzyżowanie 4th Avenue S I S Holgate Street jest pominięte w projekcie” rapid response ” Vision Zero, mimo że jest jasną receptą na katastrofę. (SDOT)
Główny plan rowerowy Seattle 2014 nie przewiduje oddzielonych obiektów rowerowych na 4th Avenue S, ale ulica wyraźnie ma dla nich miejsce i potrzebę zmniejszenia nadmiaru przestrzeni na ulicy, aby zmniejszyć kolizje. SDOT obecnie realizuje plan połączenia Georgetown z south Downtown, obserwując 6th Avenue S I SoDo trail dla takiego obiektu. Że route może zapewnić wygodniejszą trasę dla osób próbujących jeździć rowerem po okolicy, ale nie zastępuje osób próbujących uzyskać dostęp do towarów i usług w SoDo.
Miasto zaczęło już patrzeć na przyszłość mostu 4th Avenue nad Argo Trainyard między Georgetown i SoDo. W tej chwili jeden pas na moście został zamknięty przez pięć lat, aby chronić integralność strukturalną mostu, ale ta przepustowość nie została pominięta. Teraz jest czas, aby zacząć planować bezpieczniejszą 4th Avenue, która zapewni bezpośrednią trasę dla ludzi na rowerze z centrum miasta do miejsc docelowych w całym SoDo, w przeciwieństwie do zygzakowania na SoDo trail, 6th Avenue i Airport Way. Miasto musi zrobić wszystko, aby natychmiastowe, szybkie rozwiązania służyły szerszej wizji bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Wizja „szybkiej reakcji” zero reakcji jest jednak pozytywnym rozwojem i będziemy obserwować, aby zobaczyć więcej. Miasto ma niesamowicie dobrze rozwiniętą reakcję na takie rzeczy jak dziury i konserwacja sygnału, ale nie było tak szybko reagować na wyraźne punkty bezpieczeństwa, a pomyślna odpowiedź tutaj stworzy szablon dla przyszłych odpowiedzi. Biorąc pod uwagę niepokojące trendy w śmiertelnych wypadkach drogowych, musi to nastąpić.