Pomnik Jennette, młodej matki, która została zabita w kolizji podczas przekraczania Martin Luther King Jr Way s w pobliżu Columbia City light Rail station. (Fot. autor)
W niedzielę, 6 czerwca 2021 roku, Jennette, młoda matka, została uderzona przez dwóch kierowców i zabita podczas opuszczania stacji Columbia City light rail station i przekraczania Martin Luther King Jr Way S. jej siostra zostawiła pomnik na skrzyżowaniu Edmunds i Martin Luther King Way S z notatką, która mówi: „Moja siostra Jennette została potrącona przez 2 samochody w dniu 6 czerwca. Jeden kierowca potrącił i uciekł. Była córką, ciotką i matką. Chcemy sprawiedliwości dla naszej rodziny i jej syna. Na zawsze kochane i tęsknione.”Ponad rok później nikt nie został pociągnięty do odpowiedzialności za jej śmierć i nic nie zostało zrobione, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu podobnej śmierci.
To jest rzeczywistość planu Vision Zero Seattle. Według niedawnej prezentacji udzielonej Radzie Miasta, na ulicach Seattle w ciągu ostatnich sześciu miesięcy miało miejsce 87 poważnych obrażeń lub śmiertelnych wypadków. W wyniku tych możliwych do uniknięcia wypadków zginęło 12 osób, a 12 rodzin zostało rozszarpanych. To nie są Zdarzenia losowe. Ludzie, którzy giną i są ranni w wypadkach drogowych, są nieproporcjonalnie Czarni, starsi, niepełnosprawni i nieuszkodzeni. Po części dzieje się tak dlatego, że ludzie dotknięci awariami często mieszkają, pracują lub bawią się w pobliżu niebezpiecznych dróg, takich jak Rainier Avenue i Martin Luther King Way w South End.
(Kredyt: Seattle Department of Transportation)
Z tego powodu w latach 2019-2021 prawie połowa śmiertelnych wypadków w Seattle miała miejsce w dystrykcie 2, który obejmuje większość obszaru na południe od I-90 i na wschód od Drogi Wodnej Duwamish. Tylko w 2021 r. 56% wypadków śmiertelnych miało tu miejsce. Wiemy, że zgony pojazdów są konsekwencją infrastruktury, ale prawie nic nie zostało zrobione w Seattle, aby oswoić nasze najbardziej niebezpieczne drogi.
Rainier Valley Greenways and Safe Streets (Rvgss) to organizacja, która, między innymi, ma na celu wyeliminowanie zgonów drogowych w Dolinie Rainier. Po śmierci Jennette, RVGSS napisał list do Seattle Department of Transportation and Sound Transit, prosząc ich o podjęcie kroków w celu nadania priorytetu jeźdźcom tranzytowym przekraczającym Martin Luther King Way. Jeźdźcy są zmuszeni czekać na długie sygnały, które priorytetowo kierują ruchem samochodowym północ-południe, i często krzyżują się pod światło, aby uniknąć oglądania odjeżdżającego pociągu bez nich. Ten projekt dotyczy każdej z AT-klasy lekkich stacji kolejowych w South End, a mianowicie Columbia City, Othello i Rainier Beach.
Niedawno ogłoszone 20 minut drogi przez Rainier Valley wynikające z Sound Transit ’ s „Prace związane z naprawą kolei lekkich typu” Future Ready ” tylko zaostrzą ten problem, drastycznie zwiększając koszty zaginięcia pociągu. Do tego momentu koalicja organizacji Beacon Hill i South End wystosowała list z prośbą o Sound Transit, aby złagodzić długie przejścia, które zostały już przecięte w połowie na północ od stacji Stadium.
Ale trzeba zrobić więcej. Te zgony drogowe są bezpośrednią konsekwencją budowy lekkiej kolei na poziomie ulicy, aby zaoszczędzić pieniądze, i nadszedł czas, aby miasto i Sound Transit uznały problem i opracowały plan, aby go rozwiązać.
Rvgss Sound Transit Letter by Natalie Bicknell on Scribd
Na wielu ulicach, przejście pod światło nie jest problemem, ale Martin Luther King Jr. Way s nie jest wiele ulic. Mimo że jest to ulica o prędkości 25 mil na godzinę, jest zbudowana jak autostrada, A kierowcy reagują na infrastrukturę, a nie oznakowanie. Przyspieszenie jest powszechne w wyniku, a wysokie prędkości drastycznie zwiększyć prawdopodobieństwo śmiertelnego błędu. Osoba potrącona przez samochód z prędkością 35 mil na godzinę jest o 300% bardziej narażona na śmierć niż osoba potrącona z prędkością 25 mil na godzinę.
(Kredyt: Fundacja AAA Na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)
Prędkość na drodze Martina Luthera Kinga Jr. musi spaść i prosimy, aby Seattle osiągnęło to poprzez zmianę infrastruktury, a nie poprzez egzekwowanie prawa przez policję. Projekt Reimagine Aurora Avenue służy jako Mapa Drogowa dla tego, w jaki sposób miasto i państwo mogą współpracować, aby naprawić zepsutą ulicę, chociaż nawet ten projekt posuwał się zbyt wolno, aby zapobiec następnej śmierci. Projekty naprawy zniszczonych dróg muszą zostać przyspieszone, a South End również zasługuje na te inwestycje.
Osoba trafiona nie przetrwała. https: / / t. co/6atdj7fhwr
– Ryan Packer (@typewriteralley)4 lipca 2022 roku
W słowach District 2 Councilmember Tammy Morales, ” nasze ulice nie są bezpieczne. Nie są bezpieczne dla dzieci. Nie są bezpieczne dla starszych. Nie są bezpieczne dla osób z słabym widzeniem lub osób niewidomych. Nie są bezpieczne dla osób, które nie mogą prowadzić samochodu ze względów zdrowotnych lub ekonomicznych. Faktem jest, że ulice South End zostały zbudowane dla łatwości i szybkości ciężkich dużych pojazdów, a nie dla bezpieczeństwa ludzi na zewnątrz… dopóki miasto nie docenia życia ludzi w South End na tym samym poziomie, co ludzie w bogatszych, bielszych częściach miasta, nie robią wystarczająco dużo.”
Jeśli mieszkasz lub pracujesz w South End i chcesz dołączyć do nas w ważnej pracy wzywającej naszych wybranych przywódców do naprawy naszych niebezpiecznych dróg, skontaktuj się z nami. RVGSS jest członkiem Seattle Neighborhood Greenways coalition, a najlepszym sposobem na zaangażowanie się jest dołączenie do naszej listy e-mailowej.
Jason Rock jest inżynierem uczenia maszynowego, który od ponad dwóch lat mieszka w Columbia City między Rainier i MLK Way ze swoją żoną. Jest aktywnym członkiem i organizatorem Rainier Valley Greenways i Safe Streets.