Z dokumentów wynika, że planowany przez Seattle City Light parking w Belltown został zaprojektowany w 2014 roku jako plac zabaw dla dzieci. (Miasto Seattle)
Seattle City Light posuwa się naprzód z planami budowy sześciostanowiskowego parkingu dla użytkowników pojazdów elektrycznych do ładowania, zaledwie przecznice od Pike Place Market w Belltown na rogu Western Avenue i Blanchard Street. W Maju, Urbanista poinformował, że paczka wybrana do pomieścić nową powierzchnię partii, miejsce w kształcie klina, które były częścią ogólnego projektu przebudowy nabrzeża Seattle, wcześniej zostały przedstawione grupom społecznym w Belltown lata temu jako „miejsce okazji”, które mogą stać się przyszłym atutem sąsiedztwa: nowy park lub kawałek otwartej przestrzeni w sąsiedztwie poważnie potrzebujących tych udogodnień.
Podczas gdy większość uwagi wokół przebudowy nabrzeża Seattle została zrozumiale skupiona na głównym korytarzu Alaskan Way między Colman Dock i Pike Place Market, znaczące możliwości dla Belltown zostały uwzględnione w planach od czasu rozpoczęcia projektu w 2010 roku. Nawet gdy plany stworzenia nowej czteropasmowej jezdni przez środek dzielnicy, z przeznaczeniem na ruch towarowy, ruszyły naprzód, pojawiły się również liczne miejsca, w których Belltown mogło zobaczyć nowe parki lub otwartą przestrzeń. W porównaniu z innymi ośrodkami miejskimi w Seattle, Belltown ma względny brak otwartej przestrzeni per capita, a projekt Waterfront Seattle zaoferował możliwość poprawy tego. Jednak wraz z realizacją planów możliwości te zaczęły znikać.
Plany dotyczące nabrzeża Seattle obejmowały kilka znaczących segmentów otwartej przestrzeni publicznej w Belltown, kiedy powstały w latach 2010-2014. (Miasto Seattle)
Centralną częścią planów zagospodarowania przestrzeni parkowej w Belltown była Zachodnia i Blanchardowa parcela. Rekordy uzyskane przez Urbanista pokaż, że opracowano plany przewidujące „Blanchard Park” jako nowy plac zabaw dla dzielnicy Belltown, z Blanchard Street planowaną jako przebudowaną na całkowicie wyłączony z ruchu kołowego blok. Pierwsze projekty parku zostały zaprezentowane miastu wiosną 2014 roku przez firmę James Corner Field Operations, która prowadziła prace projektowe wokół nabrzeża Seattle. Fresh off New York City ’ s High Line park, zabezpieczenie firmy było głośną wygraną dla miasta.
„W James Corner wybraliśmy firmę projektową, która naprawdę rozumie, jak tworzyć dramatyczne przestrzenie publiczne, w których ludzie chcą się gromadzić”, powiedział Christopher Williams, działający Nadinspektor parków w Seattle w 2010 roku, kiedy ogłoszono kontrakt.
Wczesne renderowanie „Belltown X”, nieruchomość Blanchard Park jest pokazana po lewej stronie, z widokiem na Blanchard po przeciwnej stronie nowej drogi Elliott Way. (Miasto Seattle)
W latach 2010-2014 koncepcja została opracowana dla tego, co zostało nazwane Belltown X, miejsca, w którym nowa droga Elliotta będzie przecinać się z istniejącą Elliott Avenue tuż przy Blanchard Street. Ale dzięki nowej ulicy skupionej na transporcie towarowym w centrum obszaru projektu, zespół Waterfront Seattle był świadomy tworzenia przestrzeni publicznej, która byłaby niewykorzystana.
„Problemem jest tworzenie przestrzeni publicznych bez naturalnego środowiska, które będą wywoływać wyzwania związane z bezpieczeństwem publicznym”, napisał planista w Uwagach do projektu w 30% design. „W tym obszarze jest zbyt wiele ławek, aby można je było wykorzystać. W niektórych przypadkach nie jest jasne, dlaczego ktoś chciałby usiąść na ławce i patrzeć, jak ciężarówki ryczą dziesięć stóp dalej. Ławki powinny być zazwyczaj przechowywane w korytarzu Blanchard, gdzie jest pewien stopień i widoki na zatokę i góry. Ławki należy usunąć z obszaru na północ od miejsca, w którym spotykają się Western i Elliott Way. Miejsce „możliwości rozwoju” powinno być większe, pozostawiając chodnik 14-16″.”
Początkowe plany dla „Belltown X” obejmowały kilka działek otwartej przestrzeni, a także kilka działek, które mogłyby być pełniej rozwinięte. (Miasto Seattle)
Do 2014 roku teren ten został powiększony, przez przesunięcie planowanego Elliotta nieco dalej na zachód w pobliżu tego miejsca. To przesunięcie jezdni wyeliminowało możliwość zagospodarowania działki po północnej stronie X (powyżej niebieska przestrzeń w prawo), która zamiast tego zostałaby zamieniona w obsadzony stok. Ale to prawie podwoiło potencjał rozwojowy terenu, z 12 000 stóp kwadratowych do ponad 25 000 stóp kwadratowych.
Ten 25,000 stóp kwadratowych obejmował część Blanchard Street między Elliott i Western, która została zaproponowana jako korytarz dla pieszych przez Elliott Way do nowego „Blanchard Overlook”, który zapewniłby kolejny kawałek przestrzeni publicznej, w której odwiedzający mogliby zatrzymać się i spojrzeć na nabrzeże.
Plany dotyczące placu zabaw w Blanchard Park zostały dość dobrze dopracowane przez James Corner Field Operations w 2014 roku, a także w rozwoju całego projektu Waterfront. (Miasto Seattle)
Ale Blanchard Overlook był jedną z pierwszych rzeczy, które zostały wyeliminowane z Belltown X w 2014 roku, ponieważ projekt napotkał problemy rozciągające się na BNSF railroad prawo sposób poniżej bluff i WSDOT odmówił zwrotu miasta za wszelkie koszty związane z nim, tylko jezdni i chodnika. Koncepcja mogła być rozwijana osobno, ale do 2017 roku, gdy Waterfront Seattle osiągnął 90% projektu, nie została już uwzględniona.
„Blanchard Overlook” to kolejny element poprawy przestrzeni publicznej w BelltowN, który został wyeliminowany z projektu waterfront. (Miasto Seattle)
Jednak przestrzeń Blanchard Park wciąż tam jest, czekając na wykorzystanie. Więc jak to się stało, że stał się proponowanym powierzchniowym parkingiem do ładowania pojazdów elektrycznych, pod kontrolą Seattle City Light? Wskazówki pochodzą z badania dotyczącego parkowania przeprowadzonego w 2020 r.na korytarzu nadbrzeżnym, w którym miasto rozwinęło pomysł wykorzystania nieruchomości Blanchard do parkowania, zarówno poza ulicą, jak i na samym Blanchard right-of-way. Jednak City Light nie zaangażowało się do czasu wydania kolejnego kawałka Nieruchomości, który jest obecnie właścicielem w pobliżu.
W 2020 r.na nabrzeżu w Seattle przeprowadzono badania dotyczące parceli na terenie Blanchard. (Miasto Seattle)
„Seattle City Light nie odegrało aktywnej roli w rozwoju ogólnego projektu przebudowy nabrzeża”, napisał do mnie Jenn Strang, menedżer ds. „Wraz z rozwojem wizji nabrzeża pomagaliśmy w integracji z nową i istniejącą infrastrukturą. Od dawna uważaliśmy społeczność Belltown za potencjalnego kandydata na instalację ładowania pojazdów elektrycznych. Ta konkretna strona nie była brana pod uwagę do niedawna.”
„Przez kilka lat Miasto Seattle, dzięki projektowi przebudowy nabrzeża, wyraziło zainteresowanie nabyciem dawnej podstacji City Light w pobliżu Battery St.i Western Avenue w celu skonsolidowania terenu pod przyszłe użytkowanie jako udogodnienie publiczne”, kontynuował Strang. „Firma City Light uznała dawną podstację za możliwą lokalizację przyszłej stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach ewentualnej umowy zamiany gruntów, City Light otrzymało ofertę nieruchomości Blanchard, która wcześniej była częścią systemu wiaduktów. Nieruchomość Blanchard, dzięki projektowi przebudowy nabrzeża, była okazją dla City Light do rozważenia miejsca ładowania pojazdów elektrycznych w społeczności Belltown, które nie kolidowało z potencjalną konsolidacją nieruchomości przy Battery Street. To było w tym czasie zaczęliśmy rozważać witrynę na poważnie dla miejsca ładowania EV.”
Posesja Seattle City Light w Western and Battery (obecnie płatny parking) zajmuje niewielką część terenu pod szkołę w centrum miasta. (Fot. autor)
To publiczne udogodnienie od dawna było uważane za przyszły Park publiczny, na dawnym portalu tunelowym Battery Street, a renderingi zostały pokazane grupom sąsiedzkim Belltown w 2014 roku przedstawiającym użytkowanie parku. Dawna miejska Podstacja oświetleniowa zajmuje niewielki zakątek terenu, z którego większość jest obecnie porośnięta trawą. Ale w 2021 roku administracja Durkana ogłosiła, że podpisała list intencyjny ze szkołami publicznymi w Seattle, który zamknie tę placówkę w amber, utrzymaną na koszt miasta, aby Dzielnica mogła potencjalnie rozwijać się jako nowa szkoła w centrum miasta.
Na mocy tej umowy dzielnica ma czas do 2031 roku na podjęcie działań w celu zagospodarowania terenu, a miasto jest zobowiązane do udostępnienia dzielnicy tej nieruchomości City Light. Ta strona szkolna ma zawierać publSkładnik parku ic, ale na mniejszości strony, a data 2031 może skończyć się przedłużeniem, jeśli zarówno miasto, jak i Dzielnica zgodzą się na opóźnienie.
Były Portal tunelowy Battery Street, obecnie zamknięty jako potencjalne miejsce dla szkoły w centrum miasta, został przedstawiony grupom sąsiedzkim Belltown jako przyszły park. (Miasto Seattle)
Pytanie brzmi, czy zagospodarowanie terenu Blanchard Park jako stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest słuszną decyzją, czy też City Light powinno po prostu nadpłynąć na teren Battery Street. W obecnej formie, obietnice złożone Belltown, które zostały złamane lub zmienione w ciągu ostatniej dekady, układają się w stosy, z małym parkiem na stronie portalu Battery Street gdzieś w 2030 roku w zasadzie wszystko, co pozostało na stole teraz dla dzielnicy.
Zapytałem stranga Z City Light, czy na terenie Blanchard wykonano wystarczająco dużo działań, aby utrwalić plany parkingu powierzchniowego, biorąc pod uwagę wcześniejsze koncepcje. „Uznajemy znaczenie tego obszaru dla społeczności Belltown”, napisała. „W przeszłości współpracowaliśmy z grupami interesariuszy i jesteśmy otwarci na dalszy rozwój i rozwijanie tych relacji w miarę postępów projektu. Nasz dotychczasowy zasięg obejmował bezpośrednie mailery z informacjami o projekcie i prośbę o informacje zwrotne wysłaną na 3226 pobliskich adresów pocztowych, stronę internetową projektu z ankietą online w celu uzyskania informacji zwrotnych oraz zaangażowanie dwóch grup Ride hail z aktywnymi interesariuszami w okolicy.”
Badanie, które City Light ukończyło na początku tego roku, jednak odpowiedziało na nie tylko 56 osób. A zainteresowanie City Light nieruchomością jest bardzo wąskie, bez szerszego zasięgu wokół tego, jak strona, obiecana społeczności jako przestrzeń publiczna od lat, może być wykorzystywana w inny sposób.
Plany budowy parku przy Blanchard Street obejmowały kilka poziomów tarasowych placów zabaw. (Miasto Seattle)
Park lub parking powierzchniowy nie są jedynymi dwoma zastosowaniami, które zostały rozważone dla witryny. W 2014 roku miasto przyjrzało się możliwości wykorzystania terenu jako mieszkania. Badanie wykazało, że 65 mieszkań jednostki RYNKOWE stawki mogą być opracowywane na miejscu w siedmiu piętrach w ramach obecnego podziału na strefy w tym czasie, i nie zagłębić się, czy miasto może zmaksymalizować liczbę niedrogich jednostek poprzez współpracę z deweloperem tanich mieszkań.
Od tej analizy zostało zrobione, miasto ma ramped się jego polityki wokół wykorzystania nadwyżki gruntów dla tanich mieszkań. Wcześniej w tym roku miasto otworzyło 16 rodzinnych jednostek w dzielnicy centralnej na ziemi, która została uznana za nadwyżkę. Nie oznacza to, że mieszkania byłyby najlepszym wykorzystaniem nieruchomości Blanchard Park, ale z pewnością byłoby to kolejne wykorzystanie przestrzeni zgodnej z celami miasta.
perty pokazany w zarysie ” / >studium wykonalności inwestycji przeprowadzone przez miasto w 2014 r. wykazało potencjał dla 65 mieszkań rynkowych na terenie Blanchard Park. (Miasto Seattle)
Belltown nie jest jedynym miejscem, w którym nabrzeże Seattle zostało dramatycznie zmniejszone ze względu na koszty i brak wykonalności. Wiele z koncepcji opracowanych dzięki pracy, którą miasto wyprodukowało z firmą James Corner, skończyło się na podłodze krojowni. Wśród nich, być może najbardziej znany był pomysł budowy pływającej barki basenowej w Elliott Bay, propozycja, która została wzorowana na podobnej koncepcji, która została wypróbowana w Nowym Jorku. W 2014 roku pomysł barki został odcięty od propozycji nowego nabrzeża, ponieważ cały projekt napotkał opóźnienia spowodowane problemami WSDOT z tunelem SR 99, a plan finansowania nabrzeża pozostał niejasny.
Gdzie indziej na nabrzeżu, przestrzeń, która została zaproponowana, aby zostać przekształcona na cele skoncentrowane na ludziach, została zamiast tego skierowana na przestrzeń dla pojazdów i ładowania pojazdów. Na początku Waterfront Seattle opracowano plany przekształcenia odcinka Seneca Street między Western Avenue i Alaskan Way w pieszy blok w stylu Occidental Square. Planowano połączenie z nowym mostem dla pieszych aż do 1. alei, gdzie kiedyś stał wyburzony wiadukt. Nowy Most był prawdopodobnie zawsze na końcu pasma, ale nadal można było utworzyć deptak na pierwszym bloku.
Około 2012 r. opracowano propozycję deptaku jednego bloku ulicy Seneca (z nowym mostem dla pieszych do 1. Alei), ale nigdy nie ruszyła naprzód. (Miasto Seattle)
Jednak do 2014 roku Seneca Street została przekształcona z powrotem w ulicę dla pojazdów, a rozwój przestrzeni przejął Departament Transportu Seattle. Właśnie w tym roku miasto instaluje ładowarki do pojazdów elektrycznych z tyłu-w miejscach parkingowych, które kiedyś były postrzegane jako przestrzeń dla pieszych, nawet gdy Biuro nabrzeża reklamuje „przyjazny dla pieszych chodnik bez krawężników”, który obecnie zajmuje niewielką część ulicy.
Przy ulicy Seneca miasto zakończyło niedawno instalację nowych miejsc parkingowych z tylnymi kątami, w których zaplanowano kilka stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Blisko dekadę temu miasto patrzyło na ruch pieszy w tym bloku. (Miasto Seattle)
Zapytałem Biuro nabrzeża, które od ponad dekady prowadzi pełną przebudowę, o anulowane plany parku przy Blanchard Street.
„We wczesnych latach planowania w ramach ogólnego programu nabrzeża opracowano niezliczone pomysły i koncepcje”, powiedziała Iris Picat, konsultantka pracująca w biurze nabrzeża. „Naszym projektantom kazano „marzyć” o rozwoju opcji do rozważenia, wiedząc, że w pewnym momencie miasto będzie musiało udoskonalić pomysły dotyczące zakresu, które były rozsądne, pożądane, niedrogie i łatwe do utrzymania. W końcu miasto, współpracując ze społecznością w tym razem zdecydowano się skupić wysiłki na „projekcie ulepszeń Bell St” (który rozpocznie projektowanie jeszcze w tym roku) w społeczności Belltown. Portal Battery Street nie jest objęty Programem Waterfront.”
Tymczasem City Light idzie do przodu z planami stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie Blanchard Park. Bez jasnej alternatywnej wizji miejsca pochodzącego z innego miejsca w mieście, nieruchomość wygląda na gotowy do przekształcenia się w parking powierzchniowy, a jej potencjał jako sąsiedzkiego placu zabaw został zapisany w annałach historii Seattle.
Starszy Redaktor
Ryan Packer mieszka w dzielnicy Summit Slope w Capitol Hill i pisze dla Urbanista od 2015 roku. Informują o problemach transportu multimodalnego, #VisionZero, ochronie i polityce lokalnej. Wierzą w wykorzystanie historii Seattle, aby pomóc w osiągnięciu tętniącego życiem, różnorodnego miasta, które wszyscy chcemy zamieszkać. Pismo Ryana pojawiło się w Capitol Hill Seattle Blog, Bike Portland, oraz Seattle Bike Blog, gdzie również przez cztery miesiące pełnił funkcję tymczasowego redaktora.