Mały Bellevue Square południowo-wschodni parking, który może zostać przebudowany, aby mieć 1600-1700 miejsc parkingowych. (Fot. Autor)
Podczas moich badań i pisania artykułów dotyczących rozwoju centrum Bellevue, aktywnie oszacowałem ilość miejsc parkingowych, które Bellevue niedawno dodał i mógł dodać w ramach boomu rozwojowego. Przyzwyczajeni do wskaźników parkowania w Seattle, mój pierwotny szacunek był taki, że w wyniku tych nowych rozwiązań zostanie dodanych około 10 000 miejsc parkingowych. Jednak wraz z rosnącym zrozumieniem zakresu wzrostu, przepisów dotyczących parkowania w mieście i współudziału deweloperów, moje szacunki szybko wzrosły. Byłem przerażony, gdy moje prognozy wzrosły do 15,000, 20,000, 25,000, a potem gdzieś poniżej 40,000. Po wylądowaniu na kilka bardziej ostatecznych numerów i podsumowaniu tych danych, było jasne, że w sumie ponad 43,300 miejsca parkingowe zostały zbudowane niedawno, są w budowie, a w pozwoleniu w Bellevue. Od 2018 roku powstało już ponad 8 000 miejsc parkingowych.
Ilość Centrum Bellevue, które byłyby objęte, gdyby te 43,300 miejsca parkingowe były parking powierzchniowy (dzięki uprzejmości Google Earth)
Uczucie grozy szybko przerodziło się w frustrację. Jeśli założymy, że miejsce parkingowe ma wymiary 8 stóp na 18 stóp, to 43,300 miejsc parkingowych zajmie około ćwierć mili kwadratowej. To mniej więcej 1/3 terenu Centrum Bellevue, który nie liczy nawet pasów napędowych w garażach. Liczby te będą miały katastrofalny wpływ na aspiracje klimatyczne naszego regionu. Po stłumieniu się w ciągu ostatnich trzech artykułów dotyczących rozwoju Bellevue, jestem gotowy przekazać moje irytacje w tym utworze. Lekceważenie przez Bellevue wpływu na parkowanie wykracza poza odmowę klimatyczną. To niezakłócone podpalenie klimatu.
Głównym celem Bellevue w zakresie zmian klimatu jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 80% w porównaniu z poziomem odniesienia z 2011 r.w 2050 r. W odniesieniu do parkowania, firma stara się częściowo osiągnąć ten cel poprzez zastosowanie pojazdów elektrycznych (EV), oszczędność paliwa oraz strategie mobilności i użytkowania gruntów, które obejmują dostęp tranzytowy i redukcję VMT. Jasne czerwone flagi pojawiają się dla tych celów, zwłaszcza gdy dziesiątki tysięcy nowych miejsc parkingowych może być zielone światło w ciągu najbliższych kilku lat.
W badaniu z 2021 r.Adam Millard, Jeremy West, Nazanin Rezaei i Garima Desai byli w stanie ustalić związek między dostępnością parkingu a własnością pojazdu a podejmowaniem decyzji o sposobie transportu. Odkryli, że wyższe stawki dostępnych parkingów na jednostkę zwiększyły posiadanie samochodu. Wyższy współczynnik parkowania był również pozytywnie skorelowany z częstotliwością jazdy i negatywnie skorelowany z kolarstwem, ruchem tranzytowym i chodzeniem.
l_West_Rezaei_Desai_SFBMR_UrbanStudies-pdf1-772×563-1.png „alt=” dostępność transportu a Wykres wykorzystania transportu” / >
Grafika z badania wizualizuje związek między współczynnikami parkowania, własnością samochodu i wykorzystaniem transportu. (Dzięki uprzejmości Adama Millarda, Jeremy ’ ego Westa, Nazanina Rezaei i Garima Desai)
Jeśli chodzi o to, co zostało wybudowane w centrum Bellevue od 2018 roku, zdecydowana większość projektów mieszkaniowych obsługuje współczynniki parkowania większe niż jedno stoisko na jednostkę. Wskaźnik ten zmniejsza się w projektach, które obecnie są w fazie udzielania zezwoleń, ale większość nadal proponuje więcej niż .66 straganów na jednostkę. W ten sposób Bellevue ustawia swoje centrum, aby było jeszcze bardziej obciążone samochodami.
Uzależnienie od pojazdów elektrycznych jest szaleństwem strategii klimatycznych, które koncentrują się na redukcji emisji gazów cieplarnianych w wielu miejscowościach. Koncentrując się na elektryfikacji pojazdów, Strategia Bellevue nie uwzględnia zawartości węgla w produkcji samochodów elektrycznych. Embodied carbon często odnosi się do emisji generowanych przez wydobycie zasobów, produkcję, transport i inne procesy związane z łańcuchem dostaw. Chociaż dane liczbowe będą się różnić, ogólnie przyjmuje się, że produkcja samochodów elektrycznych jest bardziej energochłonna niż ich odpowiedniki z silnikiem spalinowym, ponieważ energochłonny proces produkcji akumulatorów litowo-jonowych.
Koncentrując się na spalaniu paliwa pozwala Bellevue zignorować ten zawarty węgiel. Bez wątpienia koszty emisji dwutlenku węgla przez cały okres eksploatacji pojazdów elektrycznych są niższe niż ich pochłaniający gaz węgiel. Jednak taka korzyść staje się banalna, gdy dziesiątki tysięcy nowych stanowisk parkingowych zwiększa własność samochodu i szkodzi bardziej ekologicznym opcjom, takim jak chodzenie i jazda na rowerze.
Jezioro Washington jest rzut kamieniem od centrum Bellevue. Cząsteczki z samochodów są myte do tego zbiornika wody. (Fot. Autor)
Dodatkowo, nawet jeśli samochody elektryczne nie wytwarzają emisji gazów cieplarnianych, nadal będą miały wpływ na ekosystem Bellevue i środowisko zbudowane. Jak donosił Brandon Zuo Urbanista, opony Zawierają Obecnie środek konserwujący znany jako 6ppd, który wytwarza substancję toksyczną dla łososia i innych dzikich zwierząt, gdy reaguje z ozonem. Zuo przytacza również badanie, które wykazało, że pojazdy elektryczne i pojazdy napędzane gazem emitują podobne ilości drobnych cząstek stałych, które są również szkodliwe dla ludzi. Po raz kolejny, większe wykorzystanie samochodów i parkowanie również zaostrzyć ten problem.
Nie wspomnę jeszcze o głównym przyczynie problemu parkowania Bellevue, biurowcach. Aby wyjaśnić to zjawisko, najlepiej jest spojrzeć na przepisy parkingowe w centrum Bellevue. Jeśli chodzi o parkowanie, strefy downtown są podzielone na dwie kategorie: central office / O zones i wszystko inne, w tym dodatkowe strefy biurowe, wielofunkcyjne i mieszkaniowe. Najbardziej centralne strefy biurowe mają nieco niższe wymagania dotyczące wskaźnika parkowania niż inne strefy biurowe, a budynki mieszkalne objęte tymi strefami są również skromniejsze, ale ogólnie wskaźniki parkowania są wysokie w centrum Bellevue.
Tabela współczynników parkowania (dzięki uprzejmości of miasto Bellevue) Strefa Bellevue (dzięki uprzejmości miasta Bellevue)
Proponując ponad 16 milionów stóp kwadratowych powierzchni biurowej, najniższy minimalny współczynnik biurowy zapewnia ponad 32 000 miejsc parkingowych. Jeden do jednego, 13 000 mieszkań produkuje 13 000 miejsc parkingowych. Współczynniki te są tak duże, że wielu deweloperów poszukuje odchyleń w celu zmniejszenia wymaganego parkowania w swoich projektach. Projekt Cloudvue stara się wyprodukować 2487 straganów, co jest w rzeczywistości niższe niż minimalne wymagane parkowanie na 2774 straganach. Maksymalny współczynnik parkowania pozwoliłby im zbudować ponad 4000 straganów.
Skromny parking 2500, 6-poziomowy garaż w Bellevue. Cloudvue. (Dzięki uprzejmości ZGF Architects)
Nawet z lat wiedząc, że światło kolej zbliża się do centrum miasta, Miasto Bellevue nadal dopuszcza te absurdalne wskaźniki parkingowe. Wydaje się zdeterminowany, aby wspierać i pogarszać sprawl z proponowanej powierzchni biurowej przytłaczającej proponowane jednostki mieszkalne, zmuszając, a nawet zachęcając pracowników do dojazdu samochodem, oferując obfite parkingi, a także dusząc opcje mieszkaniowe w pobliżu miejsca, w którym pracują z restrykcyjnym zagospodarowaniem przestrzennym.
Cele klimatyczne miasta wydają się ignorować problemy, które stwarza jego polityka parkingowa. W rezultacie jestem prawie zadowolony, że miasto nie udało się upzone South Bellevue light Rail station. Przynajmniej jeszcze nie odtworzyli tej katastrofy.
Stacja Bellevue Downtown (fot. Autor)
Bellevue może podjąć wspólne wysiłki w celu poprawy ich parodii planu klimatycznego, a pierwszym krokiem byłoby drastyczne zmniejszenie maksimum parkowania w nowych projektach. Biorąc pod uwagę brak infrastruktury dla pieszych, rowerów i transportu Bellevue, istnieje wiele możliwości poprawy.
Szersze chodniki, uspokojenie ruchu, przyjazna sygnalizacja, więcej ścieżek rowerowych, częstsze trasy autobusowe, bardziej kompletna sieć tranzytowa, tramwaj, wszystko może pomóc w rozwiązaniu miejskiej obsesji na punkcie samochodów. Badanie i zachęcanie/zachęcanie/nakazywanie przebudowy garaży parkingowych, aby te struktury mogły być wykorzystywane bardziej produktywnie, może być w stanie rozwiązać istnienie garaży parkingowych, które będą dostępne przez wiele nadchodzących dziesięcioleci. Zamień te miejsca parkingowe w centra danych lub przestrzeń dyskową, cokolwiek Bellevue-po prostu zrób coś, aby spełnić swoje aspiracje klimatyczne.