Część drogi Denny poniżej wiaduktu I-5 może stać się całkowicie wyłączona z ruchu kołowego, jeśli plany rozwoju 1305 będą kontynuowane. (Fot. autor)
15-piętrowy budynek nauk przyrodniczych, który ma powstać bezpośrednio w sąsiedztwie jednego z najbardziej znanych miejsc muzycznych w Seattle, otrzymał wsparcie Wydziału Transportu Seattle (SDOT), aby stworzyć nowy Deptak w cieniu wiaduktu i-5 Denny Way. Projekt 1305 Stewart Street, który przeszedł przed komisją przeglądu projektu w zeszłym tygodniu, zajmie miejsce warsztatu samochodowego, salonu tatuażu, salonu fajki wodnej i parkingu powierzchniowego u podnóża wzgórza Kapitolu, ale budynek, w którym mieszczą się miejsca El Corazon i Funhouse, pozostanie na miejscu wraz z pobliskim budynkiem na północnym końcu strony, w której mieści się kancelaria prawna.
Po wstępnej propozycji wyburzenia budynku El Corazon w 2020 roku, nowa propozycja na 1305 Stewart Street zachowuje budynek i pracuje wokół niego. (Credit: Perkins & Will )
Dwa lata temu, kiedy firma architektoniczna Perkins & Will pracowała z innym deweloperem nad planem budowy, pojawiła się zupełnie inna propozycja — taka, która zburzyłaby budynek El Corazon i zamieniła dolną jezdnię Denny Way w bez krawężnika podjazd do i z nowego biurowca. Teraz pod nowym deweloperem architekt proponuje projekt, który działa wokół istniejących lokali muzycznych, zmieniając jednocześnie swoją propozycję, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na przestrzeń dla nauk przyrodniczych w rejonie South Lake Union. Jednak nie wszystkie problemy zostały wypracowane z udziałem strony.
Wcześniejszy projekt, który zajął większość terenu, proponował przekształcenie dolnej drogi w podjazd, który mógłby być również wykorzystywany przez pieszych. (Perkins & Will, 2020)
Największą barierą w realizacji carfree street na Lower Denny Way jest konieczność konsolidacji wszystkich pojazdów dostęp do strony Eastlake Avenue, w tym załadunek, odbiór śmieci i dostęp do rezydentów.
„Zakładając, że dostęp jest z Eastlake Ave E, aleja jest opuszczona, a krawężniki zamknięte na Denny Lower Roadway, SDOT wspiera zamykanie Denny Lower Roadway dla pojazdów. Będziemy otwarci na przegląd koncepcji ulepszeń krajobrazu i pieszych w tym obszarze rzędów”, pracownik SDOT z Wydziału użytkowania ulic napisał do architektów na początku 2020 r., gdy przeglądali plany. Wsparcie to nie zmieniło się wraz z rozwojem projektu. Na początku tego miesiąca, SDOT napisał do architektów ponawiając poparcie dla jednokierunkowej niższej Denny dla pojazdów awaryjnych i brak dostępu do innych pojazdów.
Nowy deptak Dolny będzie zawierał również część miejsc siedzących as miejsca do wystawiania ciężarówek z żywnością dla pobliskich pracowników i mieszkańców. (Perkins & Will )
Architekci twierdzą, że piesza Dolna droga może być wykorzystana do wystawiania ciężarówek z żywnością, a renderingi pokazują przestrzeń wykorzystywaną przez utrzymujących się pieszych. Oczywiście ulica pozostanie pod czteropasmowym wiaduktem zaledwie kilka metrów od I-5, więc oczekiwania dotyczące stworzenia dobrze wykorzystywanej przestrzeni publicznej powinny być złagodzone. Jednak każda możliwość stworzenia deptaka jest cenna, z której należy skorzystać — z pewnością jest to lepsze wykorzystanie przestrzeni niż jako drogi dojazdowej.
Jeśli chodzi o pozostałą część terenu, elewacja Stewart Street ma być również wolna od wjazdów i zjazdów pojazdów, a Stewart między Eastlake i Denny został wyznaczony na głównym planie rowerowym Seattle 2014 jako miejsce dla chronionych ścieżek rowerowych. W przyszłym roku SDOT zbuduje ścieżki rowerowe wzdłuż Eastlake na północ od John Street, ustawiając te pasy, aby kontynuować na południe na Stewart, ale obecnie nie ma planów, aby tak się stało. SDOT w liście do architektów wyjaśnia, że w rzeczywistości patrzy na chroniony pas rowerowy po wschodniej stronie budynku, choć nie jest jasne, gdzie ostatecznie się połączy.
Kilka lat temu, SDOT zamknął slip lane z northbound Eastlake Avenue na Stewart Street i tam są bariery Jersey zainstalowane tam dzisiaj. W tym projekcie architekt proponuje przekształcenie go w przedłużenie chodnika i parklet, chociaż SDOT ostrzega, że może to kolidować z planami przyszłej chronionej ścieżki rowerowej.
Zamknięty pas poślizgu w Eastlake I Stewart stałby się parkletem, jak obecnie proponuje. (Fot. autor) Propozycja dodania parkleta do północnego końca witryny 1305 Stewart Street może napotkać problemy z planem SDOT zbudowania dwukierunkowego chronionego pasa rowerowego na Stewart (Perkins & Will )
Jeśli chodzi o sam budynek, wygląda na to, że to Dana Sims i Pete Sikov, właściciele budynku El Corazon i Funhouse, którzy mogą być największymi krytykami obecnej propozycji. W liście komentującym ten etap przeglądu projektu krytykują fasadę Eastlake, zauważając, że będzie to najbardziej widoczna strona dla ludzi na I-5 i ludzi patrzących na autostradę od Kapitolu.
„Umieszczenie tak małego nacisku projektowego na wschodnią fasadę, plus brak uznania dla istniejącego budynku El Corazon, wydaje się wielką straconą szansą”, napisali. Zachęcają projekt, aby był bardziej świadomy jego relacji z istniejącymi lokalami muzycznymi.
Właściciele budynku El Corazon krytykują projekt 1305 Stewart Street za zaniedbanie wschodniej strony budynku, która byłaby widoczna z I-5 i ze wzgórza Kapitolu. (Perkins & Will )
Z propozycją utworzenia nowego deptaka na na skraju centrum miasta, ta propozycja 1305 Stewart Street stała się jedną z atrakcji; będziemy nadal śledzić, w jaki sposób planowany budynek wpłynie na ludzi chodzących i jeżdżących na rowerze w South Lake Union, ponieważ projekt zmierza w kierunku zatwierdzenia.
Starszy Redaktor
Ryan Packer mieszka w dzielnicy Summit Slope w Capitol Hill i pisze dla Urbanista od 2015 roku. Informują o problemach transportu multimodalnego, #VisionZero, ochronie i polityce lokalnej. Wierzą w wykorzystanie historii Seattle, aby pomóc w osiągnięciu tętniącego życiem, różnorodnego miasta, które wszyscy chcemy zamieszkać. Pismo Ryana pojawiło się w Capitol Hill Seattle Blog, Bike Portland, oraz Seattle Bike Blog, gdzie również przez cztery miesiące pełnił funkcję tymczasowego redaktora.