Nowo dostępne dane rozkładają ważne dane dotyczące siły roboczej, przestępczości i aresztowań. (Źródło: Bellevue PD)
W celu zwiększenia przejrzystości i odpowiedzialności wobec społeczności, Departament Policji Bellevue opublikował nowy pulpit danych, który zawiera szczegóły dotyczące statystyk przestępczości, aresztowań i użycia siły przez funkcjonariuszy policji. W poście na blogu w zeszłym tygodniu szef Wendell Shirley powiedział: „Cieszymy się, że możemy udostępnić te dane policyjne członkom naszej społeczności, aby mogli stać się bardziej świadomi kwestii bezpieczeństwa publicznego… nieustannie staramy się zdobyć zaufanie opinii publicznej, a ta strona internetowa jest kolejnym sposobem na nawiązanie połączenia z naszą społecznością.”
Członkowie społeczności zainteresowani danymi, takimi jak rasowe podziały wydziałowych użycia siły lub aresztowań, wcześniej musieli polegać na żądaniach publicznych rejestrów. Dzięki nowemu portalowi, w którym dane są aktualizowane co 48 godzin, mieszkańcy mogą łatwiej śledzić trendy i odkrywać nierówności w egzekwowaniu przepisów.
Na przykład, nowy portal ujawnia, że w ciągu ostatnich pięciu lat Czarni stanowili 22% aresztowań w mieście, mimo że stanowią tylko 2,6% populacji Bellevue według spisu z 2020 roku. Tendencja ta utrzymuje się niezależnie od tego, czy aresztowany jest mieszkańcem Bellevue, czy innego pobliskiego miasta. Ponadto jedna czwarta (25%) użycia siły przez departament w tym samym okresie czasu była przeciwko czarnym ludziom.
W latach 2017-2022 Czarni byli poddawani użyciu siły przez policję w tempie prawie 10 razy większym niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę ich udział w populacji. Podobne dysproporcje nie występują u białych, którzy stanowią około połowę populacji Bellevue. (Źródło: Bellevue PD)
Co ważne, ponieważ dane o rasie są prawdopodobnie rejestrowane jako sposób, w jaki oficer postrzega podmiot, a nie w oparciu o to, jak ta osoba się identyfikuje, możliwe jest, że oficerowie mogą nie prawidłowo odnotować osoby jako wielorasowej (grupa, która obejmuje 5,6% populacji Bellevue). Jednak nawet jeśli dzieje się to na wysokim poziomie, nie może on sam wyjaśnić nieproporcjonalnego użycia siły przez policję, jakiego doświadczają Czarni w Bellevue.
Użytecznie, pulpit nawigacyjny zawiera funkcję filtrowania na żywo, która pozwala użytkownikom na dalsze filtrowanie statystyk na podstawie rasy i wieku podmiotu, rodzaju przestępstwa i wyniku aresztowania. Na przykład można dalej sortować dane o aresztowaniach według wieku, aby odkryć, że czarni stanowią 27% aresztowań osób w wieku 18-24 lat, ale tylko 18% z tych w wieku 45-54 lat.
Po wybraniu jednej sekcji wykresu dane z innych Wykresów zostaną zmienione w celu odzwierciedlenia zaznaczenia. (Źródło: Bellevue PD)
Uruchomienie data dashboard to tylko część większego procesu, który rozpoczął się wkrótce po zabójstwie George ’ a Floyda w maju 2020 roku i wynikających z tego ogólnokrajowych protestów. W odpowiedzi na apele o reformę policji, Burmistrz Lynne Robinson i Rada Miasta zainicjowali niezależny przegląd polityki policji w zakresie użycia siły, procesu, któryw raporcie z kwietnia 2021 r. zawarto 47 zaleceń. Obejmowały one aktualizacje języka zasad w podręcznikach, zmiany taktyki wdrażania taser,lepszą przejrzystość danych i inne.
Podczas niedawnej dyskusji o stanie Miasta Zastępca Burmistrza Nieuwenhuis stwierdził, że wszystkie 47 zaleceń z raportu OIR zostało wdrożonych. Jednak niektóre sugerowane zmiany polityki zostały ostatecznie odrzucone przez Departament Policji Bellevue (BPD) lub wdrożone ze zmianami. Na przykład, podczas kwartalnego briefingu do Rady w styczniu, Szefowa Shirley ogłosiła, że BPD nie wdroży zalecenia nr 34, aby publikować na stronie internetowej Departamentu amunicję dopuszczoną do użycia przez jednostkę ds. zakłóceń społecznych lub oddział SWAT, twierdząc, że taka procedura „mogłaby zagrozić [Departamentowi] możliwości bezpiecznej i skutecznej ochrony społeczności.”
Ponadto wdrożono Zalecenie nr 23 dotyczące ograniczenia aplikacji taser do pięciu sekund, ale z istotnymi modyfikacjami, które osłabiają efekt zmiany polityki. Zaktualizowana polityka dotycząca paralizatora brzmi: „w większości sytuacji funkcjonariusze powinni stosować paralizator tylko na jeden standardowy cykl (5 sekund), a następnie ocenić sytuację przed zastosowaniem kolejnych cykli. Mogą jednak zdarzyć się sytuacje, w których konieczne i obiektywnie uzasadnione (ze względu na poziom i bezpośredniość zagrożenia) jest stosowanie paralizatora przez okres dłuższy niż standardowy cykl.”Nie określono dodatkowych kryteriów, jakie są potrzebne do osiągnięcia progu, w którym dozwolone są dłuższe wdrożenia tasera — wydaje się, że decyzja ta pozostaje w gestii oficera.
Po opublikowaniu rekomendacji Departament zobowiązał się do składania kwartalnych sprawozdań z postępów podczas posiedzeń Rady Miasta, ale ostatnie takie spotkanie miało miejsce w połowie stycznia, prawie pół roku temu. Zamiast posiedzenia w kwietniu Departament opublikował sprawozdanie z postępów prac, które ujawniło, że wdrażanie pozostałych zaleceń jest w toku, ale nie podano daty zakończenia. Szefowa Shirley wcześniej zauważyła, że Departament chciał zakończyć realizację wybranej przez siebie Polityki do czerwca, ale zauważono wtedy, że negocjacje związkowe mogą wpłynąć na harmonogram.
Szefowa Shirley kierowała Departamentem i nadzorowała jego użycie siły, odkąd były szef Steve Mylett odszedł na czele Departamentu Policji Akron zeszłego lata. Departament ten stoi w obliczu kontroli nad zabójstwem funkcjonariuszy Jayland Walker i ich obsługą kolejnych protestów. Walker, Czarny mężczyzna, został postrzelony kilkadziesiąt razy przez ośmiu oficerów, z których siedmiu było białych.
Starszy Reporter Eastside
Chris jest absolwentem Nauk o Środowisku UW, który przeniósł się do Bellevue w 2015 roku. Gdy nie jest zajęty byciem urbanistą na internet, pracuje na Eastside, aby wspierać wysiłki na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i iść na posiedzenia Rady Miasta, aby potępić hegemonię infrastruktury samochodowej. Śledź go na Twitterze na @Deutski1.