King County Metro stara się o dotację na zmniejszenie opóźnień na Route 36, trasie konnej obsługującej długość Beacon Hill. (Fot. autor)
King County Metro Route 36, trasa konna, która łączy jeźdźców w Beacon Hill i rozciąga się od stacji kolejowej Otello light rail do centrum Seattle, pozostała niezwykle dobrze wykorzystywaną trasą przez całą pandemię. W 2019 r.9200 zawodników dziennie, którzy korzystali z 36 W każdy dzień tygodnia, uczyniło ją szóstą najczęściej używaną trasą w systemie, a podczas gdy w 2021 r. liczba ta spadła do 5400 zawodników dziennie, nadal pozostała szóstą najczęściej używaną trasą w systemie. Aby to ująć w kontekście, jeden na 50 jeźdźców, którzy korzystają z King County Metro, jedzie drogą nr 36.
Jednak przed pandemią Droga 36 stawała się coraz bardziej zawodna. Jesienią 2019 roku 40% popołudniowych podróży w szczytowym okresie na trasie przebiegało późno, co doprowadziło do mniej niż trzech z czterech wszystkich podróży w ciągu dnia, które były punktualne. Pomnożona przez liczbę przejazdów Metro kursuje na trasie każdego dnia, co daje dużo godzin siedząc w korku.
Niektóre odcinki trasy 36 doświadczają dość znacznych opóźnień, przy czym 40% przejazdów szczytowych PM jest opóźnionych. / King County Metro (Stacja Metra)
Metro stara się teraz wyprzedzić to zatłoczenie, idąc naprzód z planami złagodzenia niektórych z największych punktów trasy. Stara się o dotację federalną za pośrednictwem Rady Regionalnej Puget Sound, żądając w sumie 3 milionów dolarów z tego, co spodziewa się w sumie 5,3 miliona dolarów na wszystkie planowane ulepszenia trasy.
Metro ’ s Route 36 Speed and Reliability Corridor Improvement Project obejmuje całą trasę na południe od Jackson Street. / King County Metro (Stacja Metra)
Dzięki temu budżetowi Metro planuje współpracę z Departamentem transportu Seattle (SDOT) i konsultantem, aby opracować ulepszenia, które przyniosą 10% poprawę czasu podróży autobusem w godzinach szczytu, co oznacza pięciominutowy zysk na całej trasie. Ulepszenia, które mogłyby się tam dostać, nie są teraz ustawione w kamieniu, ale Metro opracowało szkic listy tego, jak mogą wyglądać. Na liście znajdują się ulepszone sygnały z priorytetem sygnału tranzytowego (TSP), rozszerzenia ograniczników, aby umożliwić autobusom zatrzymywanie się na pasie, a także niektóre skoki w kolejkach autobusowych i pasy tylko tranzytowe.
Metro opracowało potencjalną listę ulepszeń, które można posunąć do przodu wzdłuż drogi nr 36. / King County Metro (Stacja Metra)
Praca ta wynika z tego, że SDOT projektuje również bezpieczny korytarz rowerowy wzdłuż zasadniczo tej samej trasy, co 36. Wiosną tego roku SDOT ogłosiła, że wybrała 15th Avenue S na swój nowy obiekt rowerowy w Beacon Hill ’ s north end, w części beponieważ autobusy metra nie kursują wzdłuż tej ulicy. Ale na południe od Beacon Avenue i 15th, obiekt ma dzielić przynajmniej część przestrzeni ulicznej z Route 36, a my będziemy obserwować, jak projekty rowerów i autobusów kończą się komplementami — na szczęście wydaje się, że jest wystarczająco dużo przestrzeni ulicznej, aby nadać priorytet obu trybom.
Jednym z kluczowych punktów trasy 36 jest blok bezpośrednio przylegający do stacji Beacon Hill. Około 10 lat temu SDOT zainstalował podwyższoną środkową medianę na środku Beacon Avenue, aby uniemożliwić kierowcom przejeżdżanie autobusów zatrzymanych na przystankach autobusowych, tworząc niebezpieczne warunki dla osób przekraczających ulicę S Lander. Ostatnio SDOT zamieniło to niekontrolowane przejście dla pieszych na sygnalizowane, gdzie piesi czekają na sygnał do przejścia.
Beacon Avenue ma podniesioną środkową medianę, aby uniemożliwić kierowcom przejeżdżanie autobusów na przystankach przed stacją kolejową Beacon Hill light. Ta mediana może zostać usunięta, aby zrobić miejsce dla pasa autobusowego. (Google Maps)
Metro opracowało wczesną koncepcję usunięcia lub modyfikacji tej Środkowej mediany, aby stworzyć miejsce dla Południowego pasa tranzytowego dla całego bloku przed stacją kolei lekkiej. Na McClellan Street, skok w kolejce pozwoliłby autobusom kierować się najpierw na południe, upewniając się, że nie utknęły w korku. Autobusy kursujące na północ mogą również skakać w kolejce w McClellan, chociaż Metro wydaje się nie myśleć, że jest wystarczająco dużo miejsca na bloku, aby również uwzględnić północny pas tranzytowy.
Pas autobusowy w kierunku południowym może przebiegać przez ulicę przed dworcem kolejowym Beacon Hill light, z kolejkami dla autobusów. / King County Metro (Stacja Metra)
W zakres projektu Route 36 nie wchodzi Jackson Street, połączenie trasy z centrum miasta. Jak zauważyliśmy z ogłoszeniem SDOT o północnych pasach autobusowych na Rainier Avenue, Jackson Street jest znaczącym źródłem opóźnienia autobusu. Raport Metro 2022 o prędkości i niezawodności zauważył, że priorytet sygnału tranzytowego w połączeniu z pasem tylko do skręcania w prawo, który może być używany przez autobusy, może zmniejszyć opóźnienie na odcinku między 14th Avenue S A 5th Avenue S o blisko 20%; Route 36 wykorzystuje ten odcinek na zachód od 12th Avenue S i skorzysta na ulepszeniach wzdłuż tego segmentu. W raporcie Metro oceniono ulepszenia tutaj jako priorytet 1, w porównaniu do tylko Priorytetu 3 dla reszty trasy 36.
Dane metra pokazują, że poprawa Jackson Street ma wyższy priorytet niż reszta trasy 36. / King County Metro (Stacja Metra)
Prawdopodobnie najbardziej zniechęcającym aspektem projektu poprawy trasy 36 jest jego harmonogram: koncepcje zostaną opracowane w 2022 i 2023 r., zaprojektowane w 2024 i 2025 r. i zainstalowane dopiero w 2026 r. To długi czas, aby uświadomić sobie korzystne zwycięstwa, które wynikałyby z przyspieszenia szóstej najczęściej używanej trasy autobusowej w King County i ilustruje ogólny brak pilności, który jest również widoczny w obecnym SDOT plan na pasy autobusowe Rainier Avenue. Być może dodanie czerwonej farby i wyłączenie sygnalizacji świetlnej powinno mieć oś czasu znacznie krótszą niż w przypadku większości projektów autostradowych, ale w każdym razie modernizacje do Route 36 są bardzo spóźnione, a ukończenie ich przyniesie ponadgabarytowe korzyści dla kierowców tranzytowych.
Starszy Redaktor
Ryan Packer mieszka w dzielnicy Summit Slope w Capitol Hill i pisze dla Urbanista od 2015 roku. Informują o problemach transportu multimodalnego, #VisionZero, ochronie i polityce lokalnej. Wierzą w wykorzystanie historii Seattle, aby pomóc w osiągnięciu tętniącego życiem, różnorodnego miasta, które wszyscy chcemy zamieszkać. Pismo Ryana pojawiło się w Capitol Hill Seattle Blog, Bike Portland, oraz Seattle Bike Blog, gdzie również przez cztery miesiące pełnił funkcję tymczasowego redaktora.