Autobus Pierce Transit kursuje na Commerce Street w Tacoma. (Autor: Stephen Fesler)
Ta runda notatek Transpo dotyka mieszanki historii tranzytowych, w tym:
Obraz projektu Oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko dostosowanie i alternatywy dla stacji rozważane dla rozszerzeń West Seattle i Ballard Link. (Kredyt: Sound Transit)
W zeszłotygodniowym Komitecie ds. rozbudowy systemu Sound Transit, przewodnicząca Komitetu Claudia Balducci zaproponowała wniosek o ustanowienie preferowanego dostosowania lekkiej kolei do lokalizacji stacji dla rozszerzeń West Seattle i Ballard Link do ostatecznego Oświadczenia o wpływie na środowisko (FEIS). Wniosek był jednak nadal nieco otwarty, umożliwiając dalsze badanie niektórych opcji, szczególnie rozszerzenia Ballard Link, w celu uzyskania preferowanej alternatywy. W efekcie może to rozwidlić proces FEIS, pozwalając West Seattle Link Extension przejść do FEIS wcześniej, a następnie uruchomić Ballard Link Extension pod własnym FEIS później. Oczekuje się, że pełna Rada ds. transportu dźwięku zatwierdzi wniosek w przyszłym tygodniu, a Balducci zachęcił członków do wniesienia wszelkich poprawek, które chcą na posiedzeniu w celu głosowania w sprawie ostatecznego języka.
W obecnym kształcie projekt zakłada stworzenie preferowanej alternatywy dla przedłużenia West Seattle Link w następujący sposób: średni tunel 41st Avenue Station (WSJ-5) Dla West Seattle Junction, niższa wysokość Andover Street Station (DEL-6) dla Delridge, South Crossing (DUW-1A) dla segmentu Duwamish oraz at-Grade staggered Sodo Station (SODO-1A) w SODO. Jednak wniosek nakazuje pracownikom agencji rozważenie wyeliminowania stacji Avalon jako środka oszczędzającego koszty, pozostawiając zagęszczający się obszar bez chodzenia do stacji. Dodatkowo, wniosek zauważa, że zarząd rozważy Południową stację SODO (SODO-1B) z raportem we wrześniu.
W przypadku rozszerzenia Ballard Link ruch nie identyfikuje obecnie preferowanej alternatywy. Zamiast tego Komisja kieruje dalsze badania nad konkretnymi opcjami, które mogłyby zostać uwzględnione w preferowanej alternatywie. Pracownicy agencji będą mieli czas do lutego 2023 r.na przeprowadzenie tej pracy w celu dotarcia do dotkniętych społeczności i współpracy z Seattle, King County i innymi agencjami partnerskimi w zakresie identyfikacji ewentualnego finansowania przez strony trzecie, jeśli będzie to wymagane. We wniosku o przedłużenie do badań zauważono, że: płytki tunel 4th Avenue w dzielnicy Chinatown-International z możliwą aktywacją, wykorzystaniem i dostępem do stacji Union Station i jej plaza dla grand hub; zmniejszenie głębokości stacji i Ulepszony dostęp do opcji stacji Midtown; połączenie stacji 5th Avenue Westlake (DT-1), Stacji Terry Avenue Denny (DT-2) i stacji Harrison Street South Lake Union Station (DT-1); Mercer Street Seattle Center Station (DT-2) i Republican Street Seattle Center Station przesunięte na zachód; tunel 14th Avenue Station (IBB-2A) w Interbay; i tunel 15th Avenue Station (IBB-2B) w Ballard. Wniosek sugeruje ponadto, że konsolidację stacji Smith Cove i Interbay należy uznać za środek oszczędzający koszty.
Poza tym wszystkim, wniosek nakazuje pracownikom agencji przeprowadzenie szerokich i konkretnych udoskonaleń w celu poprawy dostępu do stacji, doświadczeń w zakresie transferu autobusów na kolej, rozwiązania pewnych zagrożeń związanych z przemieszczeniami i drobnych korekt lokalizacji.
Przed posiedzeniem Komitetu ds. rozszerzenia systemu Rada miasta Seattle przyjęła rezolucję określającą priorytety w zakresie opracowania preferowanej alternatywy. Wiele z nich odzwierciedlało wniosek Balducciego, ale istnieją również pewne rozbieżności, które mogą zostać rozwiązane przez poprawki, gdy wniosek zostanie ostatecznie rozpatrzony.
Trwają letnie prace konserwacyjne Sound Transit. Pierwszy etap prac nad wymianą płytek i zaprawy linii Link 1 na stacji Columbia City zakończył się w środę — cztery dni przed terminem. Normalna usługa wróciła w czwartek, choć dane harmonogramu dla planistów podróży online i aplikacji mogą nie być aktualizowane do dzisiaj lub jutro. Drugi etap prac na stacji rozpocznie się 19 sierpnia i potrwa do 1 września, zmniejszając poziom usług w całym systemie, choć ból będzie najbardziej dotkliwy na południe od stacji Stadium.
W czwartek firma Sound Transit poinformowała również o przerwach w obsłudze linii Tacoma Link t, rozpoczynających się w sierpniu, aby ułatwić połączenie z przedłużeniem wzgórza Tacoma Link. Prace będą koncentrować się wokół skrzyżowania 9th Avenue I Commerce Street, ponieważ załogi instalują szyny i systemy zasilania. Oczekuje się, że budowa będzie całodobowa, co uniemożliwi pociągom korzystanie z torów zwrotnych w pobliżu stacji Theater District. W rezultacie usługa Link zostanie całkowicie wyłączona z Tacoma Dome do dzielnicy teatralnej od 1 sierpnia do 16 września. Zastępczy autobus będzie obsługiwał wszystkie stacje linii T, zamiast tego zgodnie z normalnym harmonogramem linii T.
Patrząc w przyszłość, firma Sound Transit spodziewa się kilku innych dużych projektów konserwacyjnych w ciągu roku, w tym prac nad przewodem w tunelu Śródmiejskim Seattle Transit (od 11 listopada do 13 listopada), wymiany przewodów między stacjami Rainier Beach i Tukwila International Boulevard (trzeci kwartał 2022 r.) oraz drobnych dodatkowych prac w tunelu Śródmiejskim Seattle Transit (czwarty kwartał 2022 r. i pierwszy kwartał 2023 r.). Sound Transit w dużej mierze planuje normalną obsługę połączeń poza obszarami roboczymi, w których mosty autobusowe działają w dotkniętych strefach. Ponadto podobne prace związane z wymianą płytek i zaprawy będą musiały zostać wykonane na stacjach Othello i Rainier Beach, ale wpływ usług powinien być znacznie mniejszy niż praca stacji Columbia City, biorąc pod uwagę korzystniejsze warunki operacyjne. Tego projektu nie będzie w tym roku.
Slajd pokazujący najnowsze projekty autobusów i dworców dla Stride. (Kredyt: Sound Transit)
W zeszłym tygodniu, Sound Transit dostarczył odprawę na Stride bus rapid tprogram ransit (BRT). Został on zmieszany z błyszczącymi nowymi detalami marki autobusów i rzekomo niższymi szacunkami kosztów, podczas gdy ramy czasowe projektu zaczynają się zbiegać.
Podczas spotkania pracownicy Sound Transit powiedzieli, że agencja rozważa piętrowe autobusy dla linii S1 i S2 działające na I-405 i SR 518 oraz akumulatorowo-elektryczne autobusy przegubowe dla linii S3 NA SR 522. Planowane jest nabycie około 120 autokarów, które będą bazować na nowym obiekcie eksploatacyjnym i konserwacyjnym w rejonie Canyon Park w Bothell. Nowa baza autobusowa będzie w pełni zamienna dla autobusów bezemisyjnych.
W prezentacji podkreślono, że przechowalnia rowerów będzie dostępna tylko na wybranych stacjach i o ile będą dostępne opcje płatności za przejazd, to nie dotyczy to gotówki. Na dworcach mają znajdować się automaty biletowe, więc potencjalnie zmuszenie przewoźników autobusowych do radzenia sobie z gotówką na pokładzie może spowolnić komunikację autobusową.
Projekt | Realignment | Styczeń 2022 | Czerwiec 2022 |
Baza Autobusowa Północ | 2025 | 2026 | 2026 |
Linia S1 | 2026 | 2027 | 2027 |
Linia S2 | 2027 | 2028 | 2027 |
Linia S3 | 2026 | 2027 | 2027 |
Jeśli chodzi o harmonogram, Sound Transit uważa, że terminy realizacji projektu Stride są w większości zbieżne w 2027 r.w przypadku otwarcia linii i otwarcia bazy autobusowej na północ rok wcześniej w 2026 r. Jest to nadal na ogół później niż przewidywano w przyjętym w ubiegłym roku planie przebudowy Sound Transit 3. To, czy te daty będą rzeczywistością, zależy od wielu czynników i prawdopodobnie jest warte sceptycyzmu, ponieważ wszystkie linie krokowe pierwotnie miały zostać otwarte w 2024 roku. Prace projektowe nie są nawet kompletne, a wiele projektów wymaga kompetentnej dostawy ze strony państwa, więc nadal jest dużo miejsca na błędy.
Tabela przedstawiająca szacunki kosztów według projektu i roku za pomocą 2022 dolarów. (Kredyt: Sound Transit)
Na pierwszy rzut oka szacunki kosztów na poziomie 30% projektu wydają się spadać, mimo że koszty linii autobusowej North I S3 wzrosły od przebudowy w ubiegłym roku. Jeszcze bardziej imponujące wydaje się, jak większy program stał się tańszy od 2019 roku. Istnieją jednak różne przyczyny tego stanu rzeczy.
Sound Transit kilka lat temu przeniósł wspólne koszty z S1, S2 i S3 na projekt Bus Base North, zmniejszając w ten sposób koszty linii Stride, ale zwiększając koszty projektu base bus. Dzięki procesowi projektowania, Sound Transit nawiązał współpracę z Departamentem transportu stanu Waszyngton w celu modyfikacji projektów usług i stacji, które w niektórych przypadkach obniżyły koszty na I-405. Nie wszystkie te zmiany były prawdziwymi ulepszeniami dla motocyklistów i w niektórych przypadkach są zdecydowanie gorsze dla dostępu i doświadczenia motocyklisty, mimo że autobusy mogą być szybsze i teoretycznie bardziej niezawodne. Tymczasem linia S3 konsekwentnie odnotowywała wzrost kosztów, podczas gdy jej długość została skrócona, funkcje prędkości i niezawodności zostały zmniejszone, a elementy dostępu do stacji zostały odcięte w ramach inżynierii wartości. Wszystko to oznacza, że różowe liczby naprawdę nie mówią o pozytywnym sukcesie programu Stride.
W środę Sound Transit otworzył mały odcinek business accepasy ss i transit (BAT) pomiędzy Bothell i Kenmore. Projekt wymagał poszerzenia SR 522 poprzez budowę muru oporowego i wypełnienia w celu budowy dodatkowego pasa ruchu. Projekt ten jest tylko częścią większego programu SR 522 BRT, który otworzy linię S3 w 2027 roku między stacją I-405 A Shoreline/148th Street. Otwarcie pasów BAT natychmiast przynosi korzyści jeźdźcom autobusów, którzy korzystają z korytarza, zwłaszcza jeźdźcom tras 342, 372 i 522.
Wspólnotowy tranzyt i solidny tranzyt mają projekty wniosków dotyczących aktualizacji sześcioletniego planu rozwoju TRANZYTU (TDP). W planie Sound Transit nie ma zbyt wiele, o czym jeszcze nie wiedzieliśmy, ale Community Transit ma kilka nowych inicjatyw, które realizuje.
Projekt planu Community Transit kładzie nacisk na dodanie autobusów do floty, zatrudnianie i zatrzymywanie personelu operacyjnego oraz nakreślenie realistycznego planu rozwoju usług. Chociaż 2027, Community Transit planuje zwiększyć flotę autobusów z 294 autokarów do 312 autokarów, choć wymiany i rozszerzenia. Nowe autokary będą obsługiwać przede wszystkim rozbudowaną sieć Swift bus rapid transit, w której w 2024 r.zostanie otwarta nowa linia pomarańczowa wraz z przedłużeniem linii niebieskiej. Dodatkowe godziny pracy mają zostać dodane w nadchodzących latach, zwłaszcza że transport wspólnotowy patrzy w kierunku uruchomienia Swift 2024, ale zatrudnienie było prawdziwym wyzwaniem podczas Wielkiej rezygnacji, więc wzrost usług nie jest tak optymistyczny, jak kiedyś:
Rok | 2022 projekt TDP | Projekt TDP 2021 |
2022 | 387,744 (-30,151) | 439,895 (+22,000) |
2023 | 408,744 (+21,000) | 470,000 (+30,105) |
2024 | 424,940 (+16,196) | 520,000 (+50,000) |
2025 | 451,636 (+26,696) | 535,000 (+15,000) |
2026 | 489,136 (+37,500) | 550,000 (+15,000) |
2027 | 529,602 (+40,466) | NIE DOTYCZY |
Ponadto Community Transit zaoferował nieco więcej szczegółów na temat przyszłych ekspansji Swift dzięki uruchomieniu w 2027 r. usługi Gold Line-usługi między Everett i Smokey Point przez Marysville, a następnie przedłużeniu zielonej linii do UW Bothell w ramach czasowych 2027/2028. W tym roku trwają badania dotyczące zakresu prac projektowych i inżynieryjnych, które rozpoczną się w przyszłym roku, a następnie rozpoczną budowę w 2025 roku. Rozpoczęto wstępne planowanie zielonej linii, a 10 milionów dolarów zostało przeznaczonych na projekt przez legislaturę stanową w ramach pakietu transportowego Move Ahead Washington.
Projekt planu Sound Transit utrzymuje priorytety w zakresie rozbudowy TRANZYTU, konserwacji systemu i serwisu, ale uznaje prawdziwe wyzwania, przed którymi Agencja stanęła w ciągu ostatniego roku. Braki kadrowe oznaczały opóźnienie poprawy usług tam, gdzie Agencja chciałaby, a nawet skrócenie podróży na wybranych trasach autobusowych ST Express. Większość cięć została skoncentrowana na połączeniach Pierce County ze względu na poziom zatrudnienia Pierce Transit — jest to szczególnie niefortunne, ponieważ Sound Transit zaplanował zwiększenie poziomu usług i poprawę zorientowanej na Pierce County sieci autobusowej St Express.
Zarówno Sound Transit, jak i Community Transit draft tdps są otwarte dla opinii publicznej do 4 sierpnia. Ostateczne przyjęcie nastąpi jeszcze w tym roku.
W czwartek TransitCenter opublikował raport dotyczący kryzysu kadrowego przewoźników autobusowych. Think tank ds. transportu podkreślił, w jaki sposób operatorzy autobusowi borykają się z pogarszającym się środowiskiem pracy ze względu na zapotrzebowanie na usługi, wzrost kosztów utrzymania, infrastrukturę i kulturę oraz bezpieczeństwo pracy. Krótki opis polityki szczegółowo opisuje wiele z tych pułapek i oferuje istotne zalecenia, aby przywrócić zawód na właściwe tory, zwiększyć satysfakcję z pracy i ostatecznie zainspirować nowe pokolenie operatorów do obsadzenia desperacko potrzebnych stanowisk.
Niektóre duże przekąski z briefu polityki obejmują następujące:
Urbanista niedawno skontaktował się z King County Executive Dow Constantine ’ s office, aby sprawdzić, czy są w drodze nowe zasady zatrudniania i zatrzymywania personelu tranzytowego. Na początku tego tygodnia Chase Gallagher, rzecznik Constantine ’ a, powiedział, że Biuro wykonawcze nie „ma żadnych nowych polityk do ogłoszenia w tym czasie.”