Dzielnica Hilltop w Tacoma miała mieszankę starych i nowych budynków z przeznaczeniem mieszkalnym i niemieszkalnym wzdłuż drogi M. L. K. Jr. (Autor: Stephen Fesler)
Hrabstwo Pierce jest bliskie przydzielenia celów rozwoju lokalnym gminom i obszarom nieposiadającym osobowości prawnej. Łącznie Hrabstwo ma do 2044 roku pomieścić 264 785 mieszkańców i 147 500 miejsc pracy. Środki na wzrost zostaną następnie wykorzystane przez samorządy w celu ustalenia, w jaki sposób zaktualizują swoje kompleksowe plany, zagospodarowanie przestrzenne i regulacje rozwoju do końca 2024 roku.
Hrabstwo jest nieco powolny do rozliczenia na cele wzrostu, podczas gdy King i Snohomish powiaty przyjęły swoje przydziały docelowe wzrostu w zeszłym roku. Lokalne gminy były cierniem w tym procesie, nie zgadzając się szczególnie w kwestii przydziału ludności. Auburn była szczególną przeszkodą w tym procesie, odmawiając przyjęcia należnego jej udziału, ale nie było to jedyne miasto, które to uczyniło.
Regional geographies Maped in the Puget Sound Regional Council ’ s VISION 2050 plan. (Źródło: Puget Sound Regional Council)
Grupa głównych miast, wyznaczona przez Radę Regionalną Puget Sound (PSRC), początkowo wnioskowała o niższą alokację celów wzrostu niż nakazano w regionalnym planie długofalowym PSRC (wizja 2050). Miasta chciały pomieścić 41 914 więcej mieszkańców, podczas gdy przydziały PSRC przewidywały 60 900 więcej mieszkańców. Różne listy miast Lakewood, Puyallup i University Place wyjaśniały, dlaczego uważali niższe przydziały ludności za odpowiednie.
Dyrektor Planowania Puyallup, Jeffery Wilson, posunal sie do duzej dlugosci w liscie argumentujac przeciwko pelnej alokacji wzrostu. Twierdził, że centrum miasta — jego główny ośrodek rozwoju regionalnego — jest zbyt historyczne, zapchane i geologicznie ryzykowne dla znacznej przebudowy. Wilson twierdził również, że skromne zagospodarowanie rozległych obszarów mieszkalnych o niskiej gęstości było obarczone ograniczeniami infrastrukturalnymi.
Centrum miasta Puyallup jest pełne parkingów i zastosowań o niskiej gęstości. (Źródło: Google Maps)
Zastępca dyrektora planowania University Place, David Swindale, nalegał, aby miasto nie musiało planować wysokiego poziomu wzrostu ponad obawy związane z kosztami infrastruktury i bagatelizować znaczenie alokacji wzrostu. „Rada Miasta jest skłonna przyjąć konserwatywne podejście do planowania wzrostu liczby ludności i zatrudnienia, uznając, że istnieją koszty związane z planowaniem wzrostu, które prawdopodobnie nie wystąpią” – napisał. – Alokacje wzrostu nie powinny być uważane za twarde liczby, a raczej szacunki oparte na prognozach dotyczących liczby ludności i zatrudnienia.”
W innym liście dyrektora miasta Lakewood, Johna Caulfielda, argumentował między innymi, że miasto jest „wspólnotą zabudowaną”, a „nie miastem z pełną obsługą”, co komplikuje koordynację planowania między lokalnymi dostawcami wody, ognia i energii elektrycznej.
Chociaż cienie tych obaw mogą mieć pewne zalety, większość z nich zawyża challenges większość tych społeczności musi stawić czoła akomodacyjnemu wzrostowi, który sprowadza się do mocno restrykcyjnego podziału na strefy we wszystkich jurysdykcjach. Miasta, które borykają się z problemami związanymi z kosztami infrastrukturalnymi, mają możliwość dokładania różnego rodzaju opłat wyrównawczych za rozwój, a jeśli kiedykolwiek do tego dojdzie, nakładania tymczasowych moratoriów na rozwój, aby zyskać czas na rozwiązywanie braków w infrastrukturze.
Obszar Lakeland Hills w Auburn został zbudowany w ostatnich dziesięcioleciach przede wszystkim jako dobrze zagospodarowana dzielnica mieszkaniowa o niskiej gęstości, ale nadal ma możliwości rozwoju poza obszarami krytycznymi i otwartymi przestrzeniami i może pomieścić jeszcze więcej mieszkań z szerokimi brakującymi mieszkaniami średnimi i rezonami średniej gęstości. (Źródło: Google Maps)
Niemniej jednak, co naprawdę wyróżnia się jest prawie całkowity brak celów przyrostu populacji Auburn w hrabstwie Pierce. Przez cały proces miasto utrzymywało, że nie pomieści więcej niż 263 mieszkańców w obszarze wzrostu miejskiego Hrabstwa Pierce, mimo że Auburn znajduje się głównie w hrabstwie King, gdzie przyjmuje 2380 więcej mieszkańców w tej części miasta. Pozostałe główne miasta ostatecznie ustąpiły w maju, zgadzając się na przyjęcie wyższych poziomów alokacji wzrostu.
Core City | Proponowane Cele Populacyjne (Luty) | Proponowane Cele W Zakresie Populacji (Maj) |
Auburn | 263 | 263 |
Lakewood | 16,662 | 23,180 |
Puyallup | 16,995 | 18,495 |
University Place | 7,994 | 13,892 |
Całkowity Przydział | 41,914 | 55,830 |
Całkowity Deficyt Alokacji | (18,986) | (5,070) |
Jak wspomniano w powyższej tabeli, uzgodnione przydziały przyrostu ludności dla głównych miast nadal były niewystarczające o 5070 dodatkowych mieszkańców. Pierce County Regional Council (PCRC) – który jest countywide Organ planowania-rozwiązał problem w czerwcu, przeznaczając większość pozostałego Deficytu ludności do jedynego miasta metropolitalnego hrabstwa: Tacoma.
Poza głównymi miastami alokacja docelowa wzrostu nie wydaje się budzić kontrowersji, ponieważ miasta, miasteczka i obszary hrabstwa nieposiadające osobowości prawnej przejmują należny udział przewidziany w Regionalnym planie dalekiego zasięgu Vision 2050.
W ramach programu „wizja 2050” w planie przedstawiono następujący podział liczby ludności i wzrostu zatrudnienia według geografii regionalnej:
Geografia Regionalna | Udział Ludności | Wzrost Liczby Ludności | Udział W Rynku Pracy | Wzrost Zatrudnienia |
Miasta Metropolitalne | 38% | 101,618 | 48% | 70,800 |
Główne Miasta | 23% | 60,900 | 23% | 33,925 |
Wspólnoty Tranzytowe O Dużej Przepustowości | 21% | 55,605 | 15% | 22,125 |
Miasta i Gminy | 7% | 18,535 | 6% | 8,850 |
Obszary Niezabudowane W Miastach | 8% | 21,183 | 6% | 8,850 |
Wiejskie | 3% | 7,944 | 2% | 2,950 |
Razem | 100% | 264,785 | 100% | 147,500 |
Oczywiście ostateczna rekomendowana liczba ludności nie do końca odpowiadała planowi regionalnemuH zauważalne różnice w kilku obszarach:
Hrabstwo Pierce przypisuje dodatkową populację Dla obszarów miejskich nieposiadających osobowości prawnej projektom, które są nabyte i planowane do rozwoju.
Istnieją również pewne różnice w przydziałach wzrostu zatrudnienia zalecanych przy 6121 miejscach pracy mniej niż zakładano w wizji 2050. Głównym czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia alokacji miejsc pracy jest planowanie głównych miast dla bardziej skromnych celów.
Ostateczne liczby ludności, mieszkań i miejsc pracy przydzielone zalecane przez PCRC są następujące:
Geografia Regionalna | Udział Ludności | Wzrost Liczby Ludności | Udział Mieszkaniowy | Wzrost Mieszkań | Udział W Rynku Pracy | Wzrost Zatrudnienia |
Miasta Metropolitalne | 38% | 105,977 | 39% | 42,390 | 50% | 70,800 |
Główne Miasta | 20% | 55,830 | 21% | 23,021 | 19% | 27,521 |
Wspólnoty Tranzytowe O Dużej Przepustowości | 20% | 55,605 | 19% | 20,036 | 16% | 22,125 |
Miasta i Gminy | 7% | 18,246 | 8% | 8,889 | 7% | 9,133 |
Obszary Niezabudowane W Miastach | 12% | 32,066 | 10% | 10,870 | 6% | 8,850 |
Wiejskie | 3% | 7,944 | 2% | 2,605 | 2% | 2,950 |
Razem | 100% | 275,668 | 100% | 107,821 | 100% | 141,379 |
Dzieląc to na Miasta i obszary, cele trzęsą się w następujący sposób:
<td>187
Jurysdykcja | Ludność | Budownictwo mieszkaniowe | Oferty pracy |
Auburn | 263 | 96 | 0 |
Bonney Lake | 3,591 | 2,850 | 1,717 |
Buckley | 3,121 | 1,374 | 1,080 |
Carbonado | 64 | 17 | 6 |
DuPont | 5,184 | 1,960 | 1,177 |
Eatonville | 794 | 277 | 152 |
Edgewood | 5,931 | 2,432 | 1,962 |
Fife | 4,402 | 1,873 | 5,077 |
Fircrest | 1,910 | 788 | 113 |
Gig Harbor | 2,200 | 1,000 | 2,747 |
Lakewood | 23,180 | 9,714 | 9,863 |
Milton | 600 | 259 | 441 |
Orting | 549 | 168 | 196 |
Pacyfik | 0 | 0 | 638 |
Puyallup | 18,495 | 7,488 | 14,715 |
Roy | 253 | 95 | 92 |
Ruston | 453 | 169 | 71 |
South Prairie | 39 | 13 | 10 |
Steilacoom | 464 | 176 | 10 |
Sumner | 4,904 | 2,035 | 5,313 |
Tacoma | 105,977 | 42,390 | 70,800 |
University Place | 13,892 | 5,723 | 2,943 |
Wilkeson | 69 | 11 | |
Hrabstwo Pierce (Miejskie) | 71,271 | 24,250 | 19,295 |
Hrabstwo Pierce (Wiejskie) | 7,944 | 2,605 | 2,950 |
W sumie, Pierce County planuje 10,883 więcej mieszkańców, ale 6,121 mniej miejsc pracy niż wizja 2050 przewiduje. Nadmierne planowanie populacji i mieszkań nie stanowi problemu, ale może to być niedoszacowanie populacji i wzrost zatrudnienia w głównych miastach. Jakie konsekwencje mogą za tym wyniknąć w ramach wizji 2050 pozostają niejasne, ale sygnalizuje to, że Hrabstwo Pierce jest skłonne kłaniać się podmiejskim interesom w usuwaniu możliwości mieszkaniowych, gdzie mogą być przydatne. Z drugiej strony, Hrabstwo nadal planuje docelowy poziom populacji i mieszkań, który PSRC uważa za potrzebny hrabstwu, co ostatecznie oznacza większy rozwój w Tacoma, gdzie Usługi, udogodnienia i miejsca pracy są obfite, a rozwój jest bardziej zrównoważony ekologicznie.
Rada Hrabstwa Pierce rozważy uchwalenie ostatecznych przydziałów wzrostu hrabstwa 16 sierpnia. Chociaż możliwe jest, że dalsze zmiany alokacji wzrostu mogą być realizowane przez radę powiatu, jest mało prawdopodobne,że organ dokonałby konsekwencji zmian, ponieważ większość samorządów już zgodziło się na alokacje wzrostu. Po przyjęciu alokacji wzrostu miasta i miasteczka w całym hrabstwie Pierce będą realizować kompleksowe aktualizacje planów z określonymi celami dotyczącymi populacji, mieszkań i miejsc pracy. Dodatkowo, Pierce County niskie mieszkań wiejskich i cele populacyjne będą interesującą rzeczą do obejrzenia, jak Powiat opracowuje politykę zmniejszenia tempa wzrostu mieszkań do nie więcej niż 108 domów rocznie-tempo wzrostu znacznie niższe niż miało miejsce w ostatniej dekadzie. Jak to wszystko się trzęsie będzie coś śledzić uważnie.