Highrise development na Denny Way rozszerzył panoramę i gęste centrum Seattle. (Zdjęcie za pośrednictwem Stowarzyszenia Downtown Seattle)
Populacja Seattle odbiła się od jego krótkiej pandemii z odwetem, zgodnie z najnowszymi szacunkami populacji z waszyngtońskiego Stanowego Biura Zarządzania Finansami (OFM). Emerald City ustanowiło nowy poziom OFM wynoszący 762 500 na dzień 1 kwietnia 2022 r., co stanowi wzrost o 20 100 mieszkańców (+2,7%) w porównaniu z poprzednim kwietniem. Ponad przedmieścia Seattle stanowiły dwie trzecie rocznego wzrostu liczby ludności hrabstwa King-30 650 (+1,3%) według OFM.
Według szacunków OFM Hrabstwo Snohomish zwiększyło się o 9 500 mieszkańców (+1,1%), A Hrabstwo Pierce o 9 200 mieszkańców (+1,0%). Oznacza to, że Seattle o powierzchni 84 mil kwadratowych przerosło Hrabstwo Snohomish i Pierce razem wzięte, co stanowi 4000 mil kwadratowych. Według OFM Stan Waszyngton wzrósł rok do roku o 97 425 mieszkańców (+1,3%). Z liczbą 7 864 400 W tym roku, stan wydaje się w tempie przekraczającym osiem milionów Washingtonians do 2024 roku.
Wzrost populacji Seattle utrudnia narracje o umierających miastach w centrum, a przedmieściach, które są wściekłe dla najemców i kupujących domy. Okazało się, że kilku wybitnych ekspertów pomyliło się. Najnowsze dane pasują do wzorca sprzed pandemii w Seattle, biorąc lwią część przyrostu ludności hrabstwa. Powolny wzrost w kilku miastach podmiejskich wydaje się również związane z ich anemiczny podział na strefy i powściągliwość do objęcia wzrostu mieszkań, zwłaszcza jeśli chodzi o mieszkania w dzielnicach wysokiego popytu.
Około ⅔ wzrostu populacji hrabstwa King W ubiegłym roku było w Seattle. Niewielki wzrost na przedmieściach. https://t.co/8rCJeBXxCN
– Urbanista (@UrbanistOrg) 29 Czerwca 2022 Roku
Bellevue wzrosła o zaledwie 1,300 mieszkańców (+0,9%) pomimo bluster o mieście obejmując własny boom Amazon-sklep internetowy behemoth powiedział, że zatrudnia 10,000 pracowników technologicznych w Eastside tego lata. Średnia cena domu jednorodzinnego Bellevue jest prawie uderzając $2 mln znak opowiada część historii, ponieważ jeszcze niedawno 2013, średnia Dom jednorodzinny Bellevue nadal poszedł za mniej niż $700,000. Większość Bellevue pozostaje strefą dla domów jednorodzinnych wolnostojących, z ciasną pokrywą na jednostki mieszkalne (ADUs), nawet gdy sąsiednie miasta zliberalizowały je. Podaż mieszkań po prostu nie zaspokaja popytu, co oznacza, że ceny skaczą musi szybciej niż populacja.
Tymczasem Mercer Island skurczyła się o 10 mieszkańców. Relatedly, większość Mercer Island jest blanketed w dużej partii jednorodzinnego zagospodarowania przestrzennego, a Mercer Island City Council przedłużył moratorium rozwoju po raz kolejny na kluczowym miejscu przebudowy w pobliżu jego wkrótce do otwarcia stacji kolejowej światła. Stephen Fesler szczegółowo opisał względną śmierć rozwoju zorientowanego na tranzyt wzdłuż East Link (lub linii 2) dla tych, którzy szukają więcej wyjaśnień, dlaczego Eastside nie rozwija się szybciej. Na koniec linii Redmond odnotował wzrost o 1360 (+1,8%). W pobliżu Kirkland zamieszkiwało 670 osób (+0,7%), co zwiększyło populację miasta do 93 570.
Niektóre miasta pokazują, jak bardzo skuteczne jest zagospodarowanie przestrzenne (dane z ostatnich trzech lat)… # waleg
– Mercer Isli: 25748 – > 25790 – > 25780
– LFP: 13,630 – > 13,630 – > 13,620
– >2915 – > 2920 – > 2915
– >6560 – > 6570 – > 6590
– Woodway: 1318 – > 1325 – > 1330– Urbanista (@UrbanistOrg) 30 Czerwca 2022 Roku
Tacoma odnotowała wzrost o 2100 (+1,0%) do 220 800 mieszkańców, podczas gdy Bremerton dodał 1250 mieszkańców (+2,8%). Natomiast Federal Way powiększył się o zaledwie 100 mieszkańców, Kent o zaledwie 200 mieszkańców, a Des Moines o zaledwie 60. W 2024 r. planowane jest otwarcie przedłużenia kolei lekkiej Federal Way Link, odbierając po drodze Kent i Des Moines. Przewidywany koszt rozbudowy kolei lekkiej do tych społeczności wynosi 3,1 miliarda dolarów.
1060 (+1,7%), Everett wzrósł o 1000 (+0,9%), A Maryville podskoczyło 1130 mieszkańców (+1,6%). Lake Forest Park skurczył się o 10 mieszkańców. Mountlake Terrace i Lynnwood powiększyły się o 90 mieszkańców, a w 2024 roku mają zostać wybudowane lekkie stacje kolejowe z przedłużeniem Lynnwood Link. Linia brzegowa wyraźnie prowadzi do wzrostu mieszkań dla miast na linii, co potwierdza w Urbanista’s shoreline development roundup. Argumentując, że rosną zbyt szybko, Rada Miasta Lynnwood rozważa pompowanie hamulców na wzrost w nowej dzielnicy” Lynnwood City Center”, która ma być imiennikiem stacji lekkiej kolei. To nie jest zbyt daleko od swojego sąsiada na Zachodzie, który dodał 80 mieszkańców i właśnie zabił plany dotyczące osiedla wielorodzinnego-i ewentualnie innych przyszłych budynków wielorodzinnych-w centrum miasta.
Daleko na południe w metrze Portland, Vancouver odnotowało kolejny solidny rok wzrostu, dodając 3,200 mieszkańców (+1,6%) i osiągając populację 197,600. Hrabstwo Clark powiększyło się o 7800 (+1,5%) mieszkańców.
Miasto Spokane nie rosło tak szybko, dodając 1,500 mieszkańców (+0,7%), ale Hrabstwo Spokane powiększyło się o 8,600 mieszkańców (+1,6%), A Przedmieście Spokane Valley prowadziło z zyskiem 2,600 (+2,5%). Ceny mieszkań gwałtownie wzrosły w obszarze Spokane w ciągu ostatnich kilku lat, ale Spokane urzędnicy rozważają znaczące reformy zagospodarowania przestrzennego dla mieszkań, które mogą przyjść tak szybko, jak w przyszłym miesiącu.
Na północy Bellingham odnotował wzrost liczby ludności o 4 050 (+4,5%) i osiągnął 93 910. Biorąc pod uwagę spadek liczby ludności w poprzednim roku, wydaje się to częściowo odbiciem związanym z powrotem studentów na kampusie na Western Washington University. Ale jest to również nowa populacja wysoka, która pokazuje silny popyt na mieszkania w malowniczym mieście umieszczonym między Morzem Salish a górami Chuckanut.
Seattle widząc 20,100 zysk w ciągu jednego roku jest obiecującym znakiem, ale każde miasto w regionie stoi ten sam problem: zbyt restrykcyjne polityki zagospodarowania przestrzennego i użytkowania gruntów oraz brak poważnych inwestycji w mieszkalnictwo socjalne sprawiają, że bardzo trudno jest produkcji mieszkań nadążyć ze wzrostem zatrudnienia, a ceny mieszkań pozostać osiągalne dla klasy robotniczej, nie mówiąc już o przystępnych cenach. Seattle nie jest wyjątkiem. Podobnie jak w przypadku większości przedmieść, dwie trzecie gruntów mieszkalnych Seattle jest przeznaczone na domy jednorodzinne, a niedawno zliberalizowane przepisy ADU w mieście mogą tylko bardzo pomóc. Silna gospodarka i napięty rynek pracy z niewielką stopą bezrobocia wynoszącą 1% oznacza, że trudno o pracowników, co z kolei utrudnia dodawanie nowych mieszkań. Wiąże się to z błędnym kołem, przynajmniej jeśli decydenci nie podejmą szybkich działań w celu jego skorygowania.
Niestety ustawodawcy stanowi zrezygnowali piłka na przejściu reformy zagospodarowania przestrzennego w tym roku pomimo wielu obiecujących ustaw i silnego poparcia gubernatora Jaya Inslee. I chociaż zwiększyli inwestycje w Państwowy Fundusz Mieszkaniowy o wartości 708 milionów dolarów, nie jest to na taką skalę, aby zakończyć kryzys. Wzrost o kilka tysięcy tanich domów nie ma wielkiego wpływu netto na stan prawie ośmiu milionów mieszkańców. Brak barier państwowych oznacza, że jurysdykcje nie muszą przechodzić odważnych zmian w swoich kompleksowych aktualizacjach planu 2024, wiele z nich jest w trakcie przedsięwzięcia.
Niemniej jednak Seattle może przewodzić i podejmować odważne działania, tak jakby w całym stanie brakowało środkowych reform przeszedł. W tej chwili Miasto znajduje się w okresie komentarza (kończącym się 25 lipca) do kompleksowej aktualizacji planu na 2024 r., a Urbanista podzielił wczesne koncepcje i zachęcił czytelników do zgłaszania komentarzy, aby przejść większe na wszystkie alternatywy. Alternatywa 5, która łączy w sobie najszerszą gamę opcji i typów mieszkań, wygląda na najbardziej obiecujący z grona dla zachęcania do wzrostu mieszkań, przystępności cenowej i kapitału własnego. Jeśli Seattle zamierza się rozwijać i rozwijać bez masowego wypierania klasy robotniczej, nowe podejście jest naprawdę uzasadnione.
Dyrektor Wykonawczy
Doug Trumm jest dyrektorem wykonawczym urbanisty. Urbanista od 2015 r. marzy o deptaniu ulic, osłonięciu miasta pasami autobusowymi i uwolnieniu masowego drewnianego szaleństwa, aby zakończyć niedobór tanich mieszkań i zapobiec nadchodzącej katastrofie klimatycznej. Ukończył Evans School of Public Policy and Governance na University of Washington. Mieszka we wschodnim Fremont i uwielbia zwiedzać miasto na rowerze.