Rada Miasta przegłosowała, że nie przyjmie dotacji finansującej prace nad dodatkowymi opcjami mieszkaniowymi w strefach jednorodzinnych, sygnalizując reakcyjną postawę na mieszkania. (City of Edmonds)
W zeszłym tygodniu Rada Miasta Edmonds głosowała, aby powiedzieć Burmistrzowi Miasta, Mike 'owi Nelsonowi i pracownikom miasta, aby nie kontynuowali przyjmowania dotacji” średniego mieszkania ” z Departamentu Handlu Waszyngtonu, która zapewniłaby zasoby do studiowania opcji dodawania różnych rodzajów mieszkań do obecnie obszarów jednorodzinnych. Dotacje, które są dostępne dla miast wokół Puget Sound przed ich głównymi kompleksowymi aktualizacjami planu w 2024 r., zapewniają zasoby do przeprowadzenia analizy równości rasowej i ustanowienia polityki antypobudżetowej, które są wymagane przez prawo stanowe. Podstawowym wymogiem dotacji jest to, że miasta patrzą na zwiększenie gęstości co najmniej 30% powierzchni strefowych jednorodzinnych w ich granicach.
Głosowanie, które odbyło się po tym, jak kilku członków społeczności wypowiedziało się na posiedzeniu, wzywając radę, aby nie ubiegała się o dotację i oburzyła się na pomysł rozpowszechniony w Internecie, jest w dużej mierze sygnałem, że większość Rady Miasta Edmonds nie jest za dramatyczną zmianą 61% ziemi w mieście przeznaczonej na mieszkania jednorodzinne. Nic w Warunkach grantu nie wymaga faktycznego wdrożenia czegokolwiek po przejściu przez Analizę. fakt ten powtórzyła przed głosowaniem Dyrektor ds. planowania i rozwoju Susan McLaughlin. „Każde podejście będzie kierowane przez inne agencje, a nie podyktowane przez zewnętrzne agencje” – powiedział McLaughlin.
McLaughlin zauważył, że oczekuje się, że miasto Edmonds pomieści dodatkowe około 13,000 mieszkańców do 2044 roku, ponieważ jego udział w wzroście określony przez Growth Management Act, oraz że analiza pojemności gruntów budowlanych przeprowadzona przez Snohomish County w 2019 roku wykazała, że obecne zagospodarowanie przestrzenne nie ma możliwości pomieścić około 4,000 tych mieszkańców. Councilmember Vivian Olson był zainteresowany w znalezieniu sposobu, aby ręka fala, że liczba od, sugerując, że domy jednorodzinne z mniejszą liczbą osób w nich teraz może podjąć na więcej mieszkańców, nawet jak wspinaczka ceny domu umieścić mediana domu w Edmonds poza zasięgiem wielu rodzin. Ale tak naprawdę proces ten nie działa, ponieważ wymagana jest dodatkowa strefowa pojemność, niezależnie od tego, ile osób mieszka w obszarach o strefach jednorodzinnych.
Wymóg, że 30% w mieście jednorodzinnych stref są rozpatrywane był aspekt większości radnych zatrzasnął się jako powód do odrzucenia ubiegania się o dotację. Członek Rady Neil Tibbott nazwał ten wymóg „niepokojące,” powołując się na liczbę 181 mieszkańców rocznie, które byłyby potrzebne do uzupełnienia niedoboru zdolności. „W przeszłości nigdy nie mieliśmy problemu z osiągnięciem tych celów, zawsze przekraczaliśmy liczbę osób, które dodajemy do naszego miasta, niezależnie od tego, czy jest to budownictwo wielorodzinne w różnych częściach miasta, czy inne ulice. Myślę, że to ćwiczenie akademickie zaczyna się od niewłaściwej przesłanki”, powiedział Tibbot, pozornie nie przejmując się umożliwieniem mieszkańcom Edmonds starzenia się we własnych dzielnicach lub umożliwienia młodym ludziom, którzy dorastali w mieście, powrotu do swoich dzielnic, a tym bardziej umożliwienia nowym ludziom życia we wszystkich częściach Edmondsds.
McLaughlin powiedział Radzie Miasta, że dotacja nie zapewni zadanie, że miasto nie będzie już robić inaczej wokół jego 2024 kompleksowy plan major update, a także odepchnął na councilmembers wskazując na pracę miasto zrobił w 2017 i 2018, zauważając zalecenie dotyczące studiowania średnich rozwiązań mieszkaniowych, takich jak dupleksy i tripleksy przyszedł z Komisji mieszkaniowej.
Znaczna większość obecnej strefowej pojemności Edmonda istnieje bezpośrednio obok korytarza SR 99 w południowo-wschodniej kwadrancie miasta, utrzymując resztę miasta zamurowaną i zapewniając, że większość nowych mieszkańców miasta w nadchodzących latach będzie narażona na zanieczyszczenie powietrza i pył zawieszony (i zagrożenie bezpieczeństwa ruchu) siedmiopasmowej autostrady Państwowej biegnącej przez miasto. Podczas gdy korytarz SR 99 ma jedne z najlepszych połączeń tranzytowych w mieście, prawie żadna z tych strefowych przepustowości nie rozciąga się promieniowo z przystanków tranzytowych, zapewniając, że budynki wielorodzinne działają jako bufor dla pobliskich domów o niższej gęstości.
Raport z 2019 r. wykazał, że Edmonds nie ma wystarczającej zdolności do radzenia sobie z planowanym wzrostem, a większość nadwyżek kapitalizacji strefowej znajduje się wzdłuż korytarza SR 99. (City of Edmonds)
Tym posunięciem Edmonds wydaje się gotowy do przyłączenia się do Lynnwood, przyjmując reakcyjne stanowisko w kierunku przyjmowania nowych mieszkańców. W Lynnwood, kilku członków Rady Miejskiej railed przeciwko idei pomieścić więcej mieszkań w jego mieszanej-use Center dzielnicy miasta w pobliżu jego najbliższych link light Rail station, powodując miasto wycofać się na przedstawiając rozporządzenie, które usprawni przegląd środowiska dla nowych mieszkań w tej dzielnicy. Edmonds również wywołuje szarpane reakcje wokół centrum miasta, wdrażając takie rzeczy, jak tymczasowe standardy rozwoju, które skutecznie zabiły co najmniej jeden projekt, 24-jednostkowy budynek mieszkalny, który otrzymał ogromną ilość krytyki od mieszkańców Edmonds, gdy przeszedł przed komisją przeglądu projektu na początku tego roku.
Na SR 99 powstają nowe mieszkania, sąsiadujące z siedmioma pasami ruchu. Reszta Edmonds jest w większości zamurowana z nowych mieszkań. (City of Edmonds)
Councilmember Susan Paine był jedynym councilmember głosować przeciwko wniosku mówiąc „nie Dzięki” do Departamentu Handlu grant; kolega Paine Laura Johnson, który często dołącza do niej na samotnych głosów jako Postępowego skrzydła Rady Edmonds, nie był obecny. Paine skłonił obecnych pracowników miasta, aby przypomnieć Radzie, że tylko 6% ziemi w Edmonds jest obecnie strefowych dla budownictwa wielorodzinnego, argument, który nie wydaje się kołysać żadnego z innych obecnych członków Rady, którzy byli bardziej zainteresowani sygnalizując swoje zaangażowanie w lokalnej kontroli. Paine nazwał analizę przemieszczeń, która byłaby przeprowadzana w ramach tej pracy „krytyczną”, co skłoniło McLaughlina do wyjaśnienia, w jaki sposób ta praca przeniesie obawy dotyczące przemieszczeń z” filozoficznej troski ” na rzeczywiste, rzeczywiste dane.
Możliwe, że burmistrz Mike Nelson mógłby objechać miasto. rady i postanawiają ubiegać się o dotację. wniosek należy złożyć w przyszłym tygodniu. Tak czy inaczej, ponieważ dotacja nie zobowiązała miasta do niczego i sfinansowałaby pracę, którą Miasto już wykonuje, różnica może nie być znacząca dla przyszłości Edmonds. Bardziej wymowne będzie podejście do kwestii mieszkaniowej ze strony większości radnych. głosowanie w zeszłym tygodniu było silnym sygnałem, że większość ta opowiada się za utrzymaniem obecnego status quo.
Starszy Redaktor
Ryan Packer mieszka w dzielnicy Summit Slope w Capitol Hill i pisze dla Urbanista od 2015 roku. Informują o problemach transportu multimodalnego, #VisionZero, ochronie i polityce lokalnej. Wierzą w wykorzystanie historii Seattle, aby pomóc w osiągnięciu tętniącego życiem, różnorodnego miasta, które wszyscy chcemy zamieszkać. Pismo Ryana pojawiło się w Capitol Hill Seattle Blog, Bike Portland, oraz Seattle Bike Blog, gdzie również przez cztery miesiące pełnił funkcję tymczasowego redaktora.