Jak i kiedy całkowicie wyjdziemy z pandemii COVID-19 nadal jest znakiem zapytania – ale ta niepewność nie powstrzyma następnego miasta przed rozglądaniem się za rogiem w poszukiwaniu następnego rozwiązania do wzmocnienia. Organizatorzy społeczni, eksperci od polityki i zwolennicy bardziej sprawiedliwego świata nadal podejmują pilne wyzwania i znajdują sposoby na poprawę naszych miast. Oto sześć pomysłów, o których będziemy informować w nadchodzącym roku.
„Jeśli chcemy uwolnić się od uzależnienia od samochodów, uratować planetę i naprawić zło przeszłości, autobus powinien być wolny”, Wyatt Gordon i Faith Walker napisali w artykule z serii Richmond Racial Equity Essays, który Next City udostępniło 29 września 2021 roku.
Wśród przejścia do pracy zdalnej dla niektórych w czasie pandemii, podróżowanie w transporcie publicznym spadła w całym kraju. Ale najważniejsi pracownicy-pracownicy służby zdrowia, sektora spożywczego, produkcyjnego i usługowego — codziennie dojeżdżali do pracy autobusami miejskimi i metrem. Ze względu na nieprzewidywalne harmonogramy i niskie wynagrodzenie dla wielu pracowników usług, Ci regularni kierowcy są podatni na nierzetelne systemy i prawdopodobnie będą płacić nieproporcjonalną część wynagrodzenia za podróże do i z pracy. Gdy agencje tranzytowe zastanawiają się, jak zwiększyć zdolność podróżowania do poziomu sprzed pandemii, wraz z ich rolą w sprawiedliwej gospodarce, niektórzy ponownie rozważają ramkę opłat.
Apelując do miasta Richmond w stanie Wirginia o zbadanie biletu autobusowego, Gordon i Walker wskazali, że takie posunięcie kosztowałoby miasto około 5 milionów dolarów. „Politycy zawsze mogą znaleźć fundusze na zaspokojenie potrzeb bogatych i dobrze skomunikowanych” – zauważyli. „Kwestie ważne dla tych, którzy podróżują tranzytem, są często tak samo ignorowane, jak ci, którzy najczęściej jeżdżą autobusem: biedni pracujący, niepełnosprawni, starsi, nastolatki i osoby kolorowe.”
Przytoczyli jeden szacunek, że 100 miast na całym świecie oferuje bezpłatny transport publiczny (wiele w Europie), a Kansas City, Missouri i Olympia, Washing – ton, również wypróbowały bezpłatną taryfę.
W sierpniu Massachusetts Bay Transportation Authority (MBTA) uruchomił trzymiesięczny bezpłatny pilot na najbardziej ruchliwej trasie autobusowej w Bostonie. We wrześniu Zarząd Los Angeles Metropolitan Transportation Authority zatwierdził bezpłatny pilotażowy program tranzytowy dla studentów. Oba mogą ostatecznie zaoferować modele realizacji tego remontu transportu publicznego.
Uwaga wydawcy: w 2019 Solutions of the Year zamieściliśmy opowieść o ruchu „prawo do naprawy”, który działał kanałami legislacyjnymi w celu odwrócenia ekspansji naszej kultury odrzucenia. Pomysł: firmy budują produkty-Sprzęt AGD, gadżety techniczne i nie tylko-aby Twój ekspert it mógł rozwiązać awarię. W marcu Unia Europejska zaczęła nakładać na niektórych producentów obowiązek udostępniania części zamiennych i dokumentacji naprawczej zewnętrznym warsztatom. W październiku Grist poinformował, że Microsoft zgodził się ” zbadać, w jaki sposób zwiększenie dostępu do części i informacji potrzebnych do naprawy może zmniejszyć swój wkład w zmiany klimatu i Odpady elektroniczne.”
We współczesnej epoce technologii producenci od lat uzależniają konsumentów od swoich usług naprawczych. Oferując ograniczony dostęp do narzędzi i informacji niezbędnych do naprawy swoich produktów, firmy ułatwiły w większości przypadków porzucić starą technologię i kupić nową, dzięki czemu ssklepy Mall naprawy przestarzałe w tym samym czasie.
Kierowani przez Stowarzyszenie naprawy, aktywiści ruchu prawa do naprawy walczą z antykonkurencyjnymi praktykami, które powstrzymują konsumentów przed naprawianiem swoich urządzeń w warsztatach naprawczych w ich społeczności.
W 2021 roku Bloomberg poinformował, że 32 Stany uznały prawo do naprawy rachunków. Massachusetts po raz pierwszy uchwalił prawo pokrewne w 2013, które umożliwiło małym warsztatom dostęp do informacji o pojeździe, aby mogły diagnozować problemy. Rozporządzenie to rozszerzyło się w 2020 r., przyznając sklepom samochodowym dostęp do danych telematycznych, które mierzą m.in. ruch samochodu, stan i napięcie akumulatora.
W tym roku prezydent Joe Biden wydał Antymonopolowy nakaz wykonawczy, który zawiera klauzulę, która zwiększa prawo do naprawy. Skierowała Federalną Komisję Handlu (FTC) do ustanowienia „przepisów dotyczących tego, kiedy konsumenci mogą ominąć producentów, aby szukać napraw produktów, które posiadają”, poinformował Politico.
Producenci twierdzili, że naruszałoby to ich prawa do Prywatności i skłaniało klientów do uzyskiwania napraw niespełniających norm. FTC uważa jednak, że ich roszczenia są bezpodstawne. — Solcyre Burga
Jest to fragment kolejnego artykułu z miasta opublikowanego jako ” co się stało z … prawem do naprawy?”15 lipca 2021 roku
Ponad 80 miast i społeczności przyłączyło się do kampanii Built for Zero, której celem jest „wymierne” położenie kresu bezdomności dla niektórych populacji (na przykład weteranów lub osób przewlekle bezdomnych). Uczestnicy wybierają skupienie i wyznaczają sobie cel ” functional zero.”Według organizacji non-profit stojącej za tym wysiłkiem, Community Solutions, 14 osiągnęło ten standard . Należą do nich Bakersfield w Kalifornii, Rockford w Illinois i Abilene w Teksasie.
„Mówi się, że miasta osiągają „funkcjonalne zero” dla weteranów, gdy liczba bezdomnych weteranów w społeczności jest mniejsza niż trzy, lub mniejsza niż liczba weteranów, którzy mogą być rutynowo zakwaterowani co miesiąc, zgodnie z kampanią”, poinformował Jared Brey w Next City ” Co to znaczy skończyć z bezdomnością?”15 czerwca 2021 roku „W przypadku osób przewlekle bezdomnych funkcjonalne zero oznacza mniej niż trzy lub mniej niż 0,1% ogólnej populacji bezdomnych w rocznej liczbie punktów w czasie.”
W „How Bakersfield, California Ended Chronic Homelessness” (published May 11, 2021), Brey napisał, że ” kamieniem węgielnym podejścia Built for Zero jest imienna lista każdej osoby doświadczającej bezdomności w różnych kategoriach-chronicznie bezdomnych, weteranów, młodzieży, rodzin i tak dalej. Regionalna Spółdzielnia bezdomnych w Bakersfield Kern pracowała nad znalezieniem mieszkania dla każdej osoby na liście poprzez konferencje przypadków, regularne spotkania w celu omówienia indywidualnych przypadków i ustalenia, czego potrzeba, aby wprowadzić tę osobę do mieszkania.”
Niektórzy zwolennicy wyrazili zaniepokojenie używaniem słów takich jak” zakończenie ” związanych z bezdomnością. Sceptycy zauważyli również, że terminy takie jak „zero funkcjonalne” mogą być mylące w związku z potrzebą podniesienia świadomości społecznej na temat problemów systemowych, które prowadzą do osób doświadczających bezdomności. Rufaer Bakersfield ogłosił, że osiągnął „funkcjonalne zero” dla chronicznej bezdomności, Kalifornijczyk w Bakersfield opublikował list do redakcji od rezydenta, który zauważył, że bezdomność jest nadal wyraźnie widoczna.
„Idea słowa” funkcjonalny „przed” zero „jest reakcją na błędne przekonanie, że zakończenie bezdomności oznacza, że nikt już nigdy nie doświadczy bezdomności”, powiedział Brey Aras Jizan, który pracuje nad analizą danych dla Built for Zero.
Jake Maguire, współdyrektor kampanii Built for Zero, powiedział Brey ’ owi, że chcą zaoferować „równowagę między świętowaniem kamieni milowych, które sugerują, że zakończenie bezdomności jest możliwe, a jasnym określeniem, ile pracy pozostało do osiągnięcia tego ostatecznego celu.”
Następne miasto będzie nadal obserwować, jak kolejne społeczności wprowadzają podejście Built for Zero do testu.
Po tym, jak policjant Darren Wilson postrzelił i zabił Michaela Browna w Ferguson w stanie Missouri, w 2014 r., krajowa uwaga została zwrócona na niesprawiedliwą i rasistowską praktykę polegającą na tym, jak lokalne władze nieproporcjonalnie nakładają kary i opłaty karne i drogowe na członków czarno-brązowych społeczności, aby generować dochody. W rzeczywistości późniejsze dochodzenie i raport Departamentu Sprawiedliwości wykazało, że problemy w Ferguson były systemowe i zauważa, że „funkcjonariusze wydają się widzieć niektórych mieszkańców, zwłaszcza tych, którzy mieszkają w głównie afroamerykańskich dzielnicach Ferguson, mniej jako składniki podlegające ochronie niż jako potencjalni przestępcy i źródła dochodów.”Chociaż organizacje wspierające i decydenci polityczni w całym kraju od tego czasu posuwają się naprzód z reformą grzywien i opłat w ostatnich latach, musimy opowiedzieć tę historię tak, jak jest — członkowie społeczności byli i nadal wyprzedzają grę. W 2009 r. Koalicja Sprawiedliwości Młodzieży w hrabstwie Los Angeles opublikowała raport na temat wszechobecnego wpływu pobierania opłat na rodziny młodych ludzi, którym nakazano pobyt w zakładach poprawczych. Słusznie zaapelowali o jedyne rozwiązanie, które przyniosłoby znaczącą ulgę: całkowite zniesienie opłat.
Zniesienie opłat karnych i odpisywanie bieżących długów jest jedynym systemowym, trwałym rozwiązaniem tej formy racjalizowanej ekstrakcji bogactwa i jest to rozwiązanie, którego nasze społeczności chcą i na które zasługują. Mówimy, że rozwiązaniem jest to, że czarni i brązowi ludzie, których bliscy, są nadal poddawani celowej policji, hiper inwigilacji, nieproporcjonalnym aresztowaniom i niesprawiedliwym karom.
Chociaż samo uzasadnienie powinno być wystarczające, zniesienie opłat jest również zdecydowanie najbardziej sprawiedliwym i skutecznym procesem służącym rozwiązaniu tego problemu. Wprowadzenie mechanizmu zdolności do płacenia — procesu, w ramach którego dokonuje się ustalenia, czy dana osoba może sobie pozwolić na uiszczenie opłaty — może wydawać się korzystne. Ale zdolność do płacenia jest mniej skuteczną polityką, która nakłada wysokie obciążenia biurokratyczne na jednostki, aby „udowodnić” swoją sytuację ekonomiczną; opiera się na dyskrecji sędziów lub innych podmiotów władzy (prawie nigdy nie jest to dobra rzecz dla społeczności BIPOC) i nie odnosi się do rasizmu i uprzedzeń wprowadzanych do systemu karnego, które nieuchronnie będą blokować proces. Jak widzimy z niedawnej awarii programu PPP, aby dotrzeć do właścicieli firm Black i Latinx, ostatnią rzeczą, która pomoże czarnym i brązowym społecznościom, jest skomplikowana aplikacja i proces administracyjny, który jest wymagany do uzyskania ulgi.
W 2020 roku za pośrednictwem work i rzecznictwo koalicji wolnej od długu Kalifornia, Kalifornia stała się pierwszym stanem, który zniósł ponad 20 różnych opłat karnych za pośrednictwem ustawy o opłatach rodzinnych, zapewniając szacunkową kwotę 16 miliardów dolarów ulgi. We wrześniu 2021 Gubernator Newsom podpisał AB177, eliminując kolejne 17 opłat i usuwając 534 miliony dolarów długu. Do tej pory Koalicja wolna od długów Sprawiedliwości Kalifornii z powodzeniem uchwaliła przepisy mające na celu wyeliminowanie ponad 40 opłat i umorzenie ponad 16,5 miliarda dolarów długu karnego.
Jest to kwestia sprawiedliwości rasowej i ekonomicznej, która została wzmocniona przez COVID, a działania te są zgodne z własnymi priorytetami gubernatora, aby ograniczyć ubóstwo dzieci w Kalifornii i zobowiązać się do sprawiedliwości rasowej. Kalifornia zawsze była liderem w postępowych zmianach. Teraz nie jest czas, aby wycofać się z tej historii, ale pochylić się nad nią, aby inne państwa mogły uczyć się od nas i podążać za naszym tropem w sprawie grzywien i reformy opłat w naszym systemie prawnym. – Jhumpa Bhattacharya, Stephanie Campos-Bui i Brandon Greene (wszyscy trzej autorzy zasiadają w Komitecie Sterującym Debt Free Justice California)
Jest to fragment z kolejnej op-ed miasta opublikowane jako „Hear Us: California is Trail-blazing The Path to Debt-Free Justice. Inne państwa powinny pójść w ślady ” 29 lipca 2021 roku. Op-ed jest częścią serii z ekspertami koloru i ich spostrzeżeniami na temat zagadnień związanych z gospodarką i Sprawiedliwością rasową. Next City współpracowało z economic Justice Advocates of Color Network na kolumnach.
Współpracujące firmy oferują szereg korzyści dla członków i ich społeczności. Zyski są szeroko dystrybuowane, zamiast koncentrować się na kilku uprzywilejowanych właścicielach na szczycie. Jeśli członkowie-właściciele są lokalni dla społeczności, zyski te krążą w tej społeczności, zamiast wysysać je do kieszeni inwestorów w zamkniętych społecznościach setki lub tysiące mil. Pracownicy mają kontrolę nad płacami i innymi politykami w miejscu pracy oraz decyzjami biznesowymi, dając im poczucie godności, którego inni pracodawcy nie mogą sfałszować.
Mogłoby być więcej spółdzielni-gdyby nie były zasadniczo zablokowane z około 25 miliardów dolarów w gwarantowanych federalnie pożyczkach dla małych firm, które prywatni kredytodawcy robią co roku. W maju amerykański Senator John Hickenlooper z Kolorado przedstawił nową ustawę, która ma to zmienić: ustawę o kapitale dla spółdzielni.
Spółdzielnie są obecnie zablokowane z powodu wymogu pożyczki Small Business Administration (SBA) znanego jako gwarancja osobista: jeśli właściciel firmy nie dotrzyma zobowiązania, pożyczkodawca może przejąć majątek osobisty, taki jak samochód lub dom. „Właściciel” musi mieć co najmniej 20% udziałów w firmie, ale w wielu spółdzielniach jest znacznie więcej niż pięciu właścicieli, więc nikt nie ma tego procentu.
Według R. L. Condry, Starszego Wiceprezesa ds. stosunków rządowych w Narodowym Banku Spółdzielczym, powszechnie wiadomo, że spółdzielnie spożywcze i spółdzielnie pracownicze nie mogą uzyskać dostępu do głównych programów gwarancji kredytowych SBA.
„Patrzymy na sektor współpracy pracowniczej jako na jeden z najszybciej rozwijających się sektorów, szczególnie dla czarno-brązowych społeczności w świecie współpracy, a oni nie mogą uzyskać dostępu do tych programów”, mówi Condra.
Nowa ustawa skieruje SBA do współpracy z Międzyagencyjną Grupą Roboczą Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych ds. rozwoju współpracy, aby wymyślić alternatywy dla korzystania z osobistych gwarancjiTee dla spółdzielni ubiegających się o programy gwarancji kredytowych SBA. USDA udzielała lub gwarantowała pożyczki spółdzielniom na obszarach wiejskich od dziesięcioleci, głównie spółdzielniom producentów rolnych lub wiejskim spółdzielniom energetycznym.
Jak pandemia hit I Kongres rozważał ulgę dla firm, takich jak Paycheck Protection program pożyczki, adwokaci w NCBA-CLUSA, główne stowarzyszenie handlowe dla firm współpracujących w całym kraju, zobaczył okazję.
„Naprawdę zawaliliśmy tę kwestię gwarancji osobistej”, mówi Kate LaTour, dyrektor ds. rzecznictwa w NCBA-CLUSA. „Kiedy agencje projektowały te programy, w końcu zadbały o to, aby pominąć osobiste wymagania gwarancyjne, w przeciwnym razie skutecznie zakazałyby firmom korzystania z pomocy w nagłych wypadkach tylko dlatego, że są spółdzielniami.”Oczekujący senacki projekt ustawy, LaTour mówi,” cieszymy się, że po tych wszystkich latach wysiłków w końcu zakończył się ten wniosek legislacyjny, aby pchnąć to przez linię mety.” — Oscar Perry Abello
Jest to fragment następnego artykułu miasta opublikowanego pod tytułem „Kongres może odblokować miliardy kapitału dla Spółdzielni”, przy wsparciu Citi, 8 czerwca 2021 roku.
„Schizma między dużymi i małymi firmami rozpoczęła się na długo przed COVID-19 i tylko wzrosła. Liczba właścicieli firm w całym kraju zmniejszyła się o 22% w ciągu pierwszych kilku miesięcy pandemii.według jednego z badań labor study największy wpływ miały Firmy należące do czarnych i Latynosów. Tymczasem firmy z listy Fortune 500 zarobiły w 2020 r. 14,2 biliona dolarów przychodu, co oznacza wzrost z 13,7 biliona dolarów rok wcześniej i rekord wszech czasów ” – poinformował w marcu Roshan Abraham z Next City.
Odwrócenie naszej coraz większej nierówności jest wyzwaniem wielopokoleniowym. Ale wśród nagłówków na temat „podsumowania naszych priorytetów” i „zbuduj lepiej”, nasze elementy serii Equitable Recovery, opublikowanej do 2021 r.przy wsparciu LISC, podkreślały rozwiązania zaprojektowane specjalnie, aby pomóc małym firmom, zwłaszcza tym należącym do kobiet i osób kolorowych, przetrwać i rozwijać się. Oto małe okienko na niektóre z tych prac.
Zwiększ produkcję na małą skalę: w Newark miasto buduje swoją pierwszą” Makerhood”, niedrogą inwestycję wielofunkcyjną z lekką powierzchnią produkcyjną i mieszkaniami. Miasto i deweloper pracowali pięć lat nad zagospodarowaniem przestrzennym, co obejmuje wymóg, aby lokatorzy budynków również tam mieszkali — sposób na priorytetowe traktowanie lokalnych producentów w Newark, z których wielu to ludzie kolorowi. Deweloper założył również organizację non-profit Maker-hoods Inc., aby wspierać istniejącą w mieście społeczność twórców i zapewnić przyszłe wsparcie tym, którzy zostaną wybrani do życia i pracy w budynku. — Emily Nonko
Ogranicz biurokrację: Los Angeles wprowadziło „program napojów restauracyjnych”, aby licencje na alkohol były tańsze dla restauracji i łatwiejsze do ubiegania się o nie. Licencje, które wcześniej kosztowały około $13,000, miały spaść do $ 4,000. Proces aplikacji skrócony z miesięcy do tygodni. Przed zmianą proces uzyskiwania licencji na alkohol był tak skomplikowany, że restauracje musiał zatrudnić wyspecjalizowanych prawników, według Eater. — Roshan Abraham
Tworzenie banków publicznych: w pierwszych tygodniach 2021 r.ustawodawcy w stanie Nowy Jork, Nowy Meksyk, Oregon, Stan mycie ton, Filadelfia i San Francisco wprowadzili ustawy w celu utworzenia banków publicznych. Postępowi prawodawcy są przekonani, że nowe banki publiczne sprawiłyby, że ożywienie gospodarcze byłoby bardziej sprawiedliwe i potencjalnie przekształciłyby sektory bankowe w bardziej zorientowane lokalnie i reagujące na lokalne potrzeby kredytowe. Niektórzy aktywiści postrzegają banki publiczne jako okazję do wycofania się z tych dużych banków, które utrzymują znaczące inwestycje w paliwa kopalne i inne sektory, które uważają za działające wbrew interesom społeczeństwa. — Oscar Perry Abello
Szkolenie w zakresie umiejętności cyfrowych: pandemia zmusiła wiele innych stacjonarnych sklepów internetowych. Digital Detroit, partnerstwo publiczno-prywatne między miastem a globalną firmą projektową o nazwie Rebrand Cities, zaoferowało kwalifikującym się małym firmom bezpłatne szkolenie z umiejętności cyfrowych, w tym podstawy projektowania stron internetowych. „To ogromnie zmieniło mój biznes. To dało mi większy zasięg”, powiedział Don Melson, który jest właścicielem firmy zajmującej się projektowaniem graficznym i drukarstwem, która była w pierwszej kohorcie, która otrzymała szkolenie. — Roshan Abraham
Są to fragmenty kolejnych artykułów o miastach: „jak przywrócić produkcję do miast – i przyciągnąć ludzi kolorowych” (24 marca 2021); „niektóre miasta ograniczają biurokrację, aby spróbować uratować swoje małe firmy” (11 marca 2021); „pandemia popycha miasta do przemyślenia, jak przenieść kapitał do małych firm” (26 lutego 2021); i „jak miasta mogą pomóc małym firmom zatrudnić i szkolić lokalnie” (2 marca 2021).