Gdy House I Moore domagali się sprawiedliwości od rządu federalnego USA, obaj przywódcy byli poddawani wieloletnim wysiłkom kryminalizacji ich pracy. I chociaż obecnie powszechnie uznaje się, że dziedzictwo niewolnictwa wpływa na kondycję życia w dzisiejszej Ameryce, sondaż Gallupa z 2019 r.wykazał ogólne poparcie dla odszkodowań zaledwie 29% populacji.
Każdego roku od 1989 do 2018 roku, demokratyczny przedstawiciel Michigan John Conyers przedstawiał ustawę badającą potrzebę spłaty. Po śmierci Conyersa, Rep. Sheila Jackson Lee, Demokrata z Teksasu, ponownie wprowadzila ustawodawstwo w 2019 roku. W kwietniu 2021 r. Komisja Sądownictwa głosowała za wprowadzeniem ustawy do Izby Reprezentantów.
Mimo to, merytoryczne działania federalne mogą być daleko, ponieważ przepisy nie zostały wezwane do głosowania w Izbie, ani nie zostały wprowadzone w Senacie. Nawet wtedy ustawodawstwo wzywa do zbadania potrzeby naprawczych płatności, a nie rzeczywistych napraw.
Dopóki federalne odszkodowania nie zostaną zaktualizowane, oddolne organizacje w całym kraju słuchają wezwania do naprawienia tych krzywd.
„Czułem, że jeśli mam czekać, aż rząd wejdzie na pokład z zadośćuczynieniami, to jak długo mam czekać?”mówi Sue Downing, która płaci comiesięczne odszkodowania jednostkom w swojej społeczności w zachodnim Massachusetts, a także jej lokalnemu oddziałowi Narodowej Organizacji pokazującej się w obronie sprawiedliwości rasowej.
Kiedy rozdział rozpoczął się w 2014 roku, organizator Kelly Silliman mówi, że grupa skupiała się na uogólnionej pracy, takiej jak pokazanie się w solidarności z protestem lub pukanie do drzwi, aby edukować białych ludzi o białych przywilejach. Kapituła zaczęła edukować swoich członków na temat znaczenia odszkodowań i zachęcała osoby do zobowiązywania się do comiesięcznych płatności na rzecz trzech Lokalnych Grup kierowanych przez BIPOC. Partnerzy odpowiedzialni kapituły — SURJ termin dla osób kolorowych, w tym przypadku czarnych, którzy zgłaszają się na ochotnika, aby dosłownie pociągnąć członków do odpowiedzialności za ich misję i cele-zalecili organizatorom zawężenie ich skupienia. Mając to na uwadze, kapituła zobowiązała się do wypłaty odszkodowań dwóm czarnoskórym organizatorom queer i transgenderowym, którzy wcześniej doświadczyli rasistowskiej niepewności mieszkaniowej.
W styczniu 2019 roku grupa rozpoczęła działania naprawcze mające na celu przezwyciężenie rasistowskiej niepewności mieszkaniowej, zaczynając od działań mających na celu edukację swoich członków. Rozdział gościł grupę rasowych affinity „fishbowls” (w której jedna grupa rozmawia, podczas gdy druga obserwuje rozmowę bez udziału), gra o wpływie białej supremacji na rodzicielstwo i intymne prezentacje w domach członków SURJ, aby edukować białych członków społeczności na temat znaczenia płacenia odszkodowań. Do czerwca 2020 roku, chapter i szersza społeczność w zachodnim Massachusetts zebrali i zapłacili ponad $100,000 w Zadośćuczynieniu dwóm czarnym Bojownikom o wolność, których użyli do zakupu własnego domu w Springfield, Massachusetts.
Stickii Quest, jeden z odbiorców reparacji i jeden z partnerów surj, mówi, że przez całe życie byli niestabilni i zakładali, że oni i ich partner, ShaeShae Quest, zawsze będą najemcami. Stickii Quest says ich matka „próbowała posiadać dom, [ale] który trwał tylko około czterech lat”, a matka ShaeShae była właścicielem domu, który został przejęty przez wywłaszczenie. W gentryfikującej dzielnicy, gdzie coraz więcej czarno-brązowych ludzi walczy o utrzymanie swoich domów, zadania nie były pewne, czy ich cel zostanie zrealizowany, dopóki nie złożyli oferty.
„Aby mieć miejsce, które Wiem, że jedyny czas, w którym muszę się przenieść, to kiedy zdecyduję się, jedyny czas, w którym muszę martwić się o to, gdzie śpię, to kiedy zdecyduję się już tu nie być, [i] bez nadchodzącego strachu przed właścicielem lub drapieżną firmą pożyczkową [lub] bez martwienia się o spłatę kredytu hipotecznego, nie mogę nawet wyrazić poziomu stresu, który zdjął mi z ramion”, mówi Stickii Quest.
Mieszkalnictwo czułem się jak ważne miejsce dla rozdziału SURJ, aby rozpocząć, ponieważ tak wiele nierówności rasowych wraca do kwestii dostępu do ziemi. Historia genezy Stanów Zjednoczonych jest jedną z kradzieży ziemi: kradzieży ziemi od rdzennych ludów przez Europejczyków począwszy od 16 wieku i kontynuując do 19 wieku w imię oczywistego przeznaczenia; kradzieży ziemi w obaleniu gen. Sherman ’ s Field Order 15, który złamał obietnicę redystrybucji ziemi dla niegdyś zniewolonych ludzi po wojnie secesyjnej; i kradzieży ziemi poprzez przymusowe przeniesienie japońskich Amerykanów podczas II wojny światowej, aby zapobiec postrzeganemu zagrożeniu szpiegostwem.
Ten nierówny dostęp do posiadania domu i ziemi, na której jest zbudowany, jest podstawą tego, co zbudowało znaczną część bogactwa pokoleniowego w USA — i stworzyło rasę bogactwa kraju. „Dla mnie pomysł zagospodarowania terenu jako wkładu w bogactwo przez pokolenia był bardzo ważny”, mówi Downing. „Spojrzeć na historię mojej rodziny i powiedzieć:” tak, widzę, jak skorzystałem z faktu, że moja rodzina po obu stronach była w stanie kupić ziemię w sposób, który został odrzucony do dawnych zniewolonych ludzi.’”
Poprzez wlasne organizowanie, Downing stwierdzil, ze dyskusja na temat luki w bogactwie rasowym jest jednym z bardziej przekonujacych powodów, dla których Biala osoba moze zdecydowac sie na zaplate Odszkodowan. Nawet Downing, którego prapradziadek był kapelanem w wojnie domowej i który zniewalał ludzi, mówi, że ” nie uważa [historii rodziny] za przekonujący argument dla wielu ludzi. To znaczy, nie wstydzę się tego mówić i jest to dla mnie dodatkowa motywacja, ale nie czuję się z tego powodu winny … czuję, że to było naganne i złe … ale poczucie winy nie jest szczególnie użyteczną emocją.”
Nie jest to rzadki sentyment: dystans pokoleniowy od ustanowienia niewolnictwa w kraju okazał się skutecznym argumentem na poziomie federalnym za zaprzeczeniem reparacji. Farmer twierdzi, że szukanie reparacji i domaganie się odpowiedzialności za Japończyków internowanych podczas II wojny światowej było nieco prostsze, ponieważ było to zamknięty przypadek niesprawiedliwości. Kiedy prezydent Ronald Reagan podpisał ustawę o swobodzie Obywatelskiej cztery dekady po zakończeniu japońskiego internowania, wielu internowanych nadal żyło. „Można namierzyć dokładnie, kto tam był. Można dokładnie prześledzić ich zajęcie mienia bardzo wyraźnie”, wyjaśnia Farmer.
„Czarni ludzie, od czego zaczynacie? Jesteśmy tak uwikłani w założenie narodu, tak uwikłani w białe bogactwa, a teraz jesteśmy tak daleko od rzeczywistego niewolnictwa. Jak w ogóle zacząć próbować tworzyć somjakiś system do tego?”Odszkodowania są należne za ponad 250 lat zalegalizowanego niewolnictwa; działania naprawcze dotyczą każdego społeczno-kulturalnego, politycznego i ekonomicznego wymiaru amerykańskiego życia, który ułatwił niewolnictwo i który nastąpił po trzynastej poprawce, która uczyniła system zniewolenia nielegalnym, z wyjątkiem kary za przestępstwo.
Tworzenie tego systemu zmian i zaspokajanie głodu sprawiedliwości, uważa Zachodnia Kapituła Mass SURJ, musi zacząć od podstaw. „Częścią rozmowy, którą odbyliśmy, jest budowanie woli w kierunku odszkodowań”, mówi Misha Viets van Dyk, organizator sieci w Surj National. „Chcę, aby zadośćuczynienie odbywało się na znacznie większą skalę, jeśli chodzi o zmianę polityki i wypłatę rzeczywistych pieniędzy, ale myślę, że Zadośćuczynienie nie polega tylko na jednorazowej płatności.”
Dodają, że przeprosiny za przeszłe krzywdy są bezzębne, jeśli instytucje utrwalają spuściznę tych krzywd. Na przykład, Viets van Dyk mówi :” jeśli nadal więzisz tak wielu ludzi, szczególnie czarnych, lub kontynuujesz te straszne, drapieżne praktyki mieszkaniowe, to dokonanie jednorazowej płatności niczego nie naprawi.
Viets van Dyk mówi, że organizacja poszukuje sposobów na rozszerzenie działań odszkodowawczych i redystrybucji majątku na poziomie podstawowym, poprzez centra SURJ lub partnerstwa z krajowymi organizacjami, takimi jak Fund for Reparations NOW!, która opisuje siebie jako ” inicjatywę białych sojuszników Narodowej afroamerykańskiej Komisji odszkodowań.”Podczas gdy garstka rozdziałów SURJ poświęca się ukierunkowanym kampaniom odszkodowawczym w sposób, w jaki zrobił to Zachodni Rozdział masowy, większość innych przekierowuje fundusze i darowizny na czarnoskórych i ludzi organizacji kierowanych kolorami.
Oddolne strategie odszkodowań, takie jak te Z Virginia Theological Seminary, surj chapters, uniwersytety i miasta zyskują większą uwagę i służą podwójnemu celowi rekompensowania historycznych i systemowych krzywd, a jednocześnie budują „kulturę w naszym kraju, która ceni ideę odszkodowań i rozumie, dlaczego jest ważna”, mówi Downing.
Czy ta zmiana kulturowa dotrze do rządu federalnego, czy nie, okaże się. Rolnik twierdzi, że rząd podejmujący wspólne wysiłki w celu naprawienia szkody byłby znaczącym gestem, nawet jeśli kwota pieniędzy byłaby nieobliczalna i niewyobrażalna. Być może większym wyzwaniem, mówi, jest fakt, że kraj musiałby zmagać się z ideą, czym tak naprawdę jest Ameryka. „Ta cała idea „ziemi wolnych”, ta idea demokracji i triumfalizmu, jest fałszywa ” – mówi Farmer. „Tak więc, zarówno na poziomie symbolicznym, jak i materialnym, bardzo trudno się z tym liczyć, ponieważ [dokonywanie reparacji] oznacza podważanie białej supremacji.”I to jest prawdziwa rzecz, na której ten kraj jest zbudowany.
Ta historia została pierwotnie opublikowana w YES! Magazyn i ukazuje się na licencji Creative Commons.